البرز- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز از رونمایی سامانه میز خدمت الکترونیک آموزش فنی وحرفه ای خبرداد و گفت: با توجه به ظرفیت موجود در استان پیش بینی می شود امسال ۲۰ هزار نفر آموزش های فنی وحرفه ای را فرا بگیرند.

۲۰ هزار نفر در البرز امسال آموزش فنی وحرفه‌ای می‌بینند

تقی غیاثی تبار در نشستی خبری که صبح امروز دوشنبه وبه مناسبت آغاز هفته ملی مهارت برگزار شد اظهار کرد: نیاز کشور به نیروی کار ماهر همواره نیازی اساسی بوده از همین رو هفته ملی مهارت برای مراکز آموزش فنی و حرفه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ضمن اشاره به اهم برنامه های هفته ملی مهارت در استان البرز گفت: دیدار با امام جمعه محترم، بازدید از مراکز آموزشی با حضور مسئولین، راه اندازی سامانه سیار خودروهای بنزینی، امضای تفاهم نامه همکاری با مساجد، برگزاری دوره رایگان آموزش کپسولی و اعطای گواهی مهارت ویژه عموم مردم، مسابقات مهارت آزمایی توسط انجمن های صنفی، ایجاد میز خدمت درمرکز آموزشی شهید خدایی و نیز افتتاح کارگاه پرورش ماهی مداربسته در زیبادشت از مهم ترین برنامه های آموزش فنی و حرفه ای در هفته ملی مهارت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با بیان این که زندانیان و سربازهای در حال انجام خدمت وظیفه می توانند از آموزش مهارت برخوردار شوند گفت: آموزش فنی و حرفه ای همواره با زندان ها و پادگان ها تعاملات خوبی داشته و افراد بسیاری تاکنون در این مراکز مهارت کسب کرده اند.

غیاثی تبار تصریح کرد: امروز آموزش فنی و حرفه ای این آمادگی را دارد تا ضمن انعقاد تفاهم نامه همکاری دوره های آموزشی ارتقای مهارت متناسب با نیاز کارکنان آن ها را برگزار کند.

وی ضمن اشاره به هزینه های زیاد آموزش مهارت گفت: به منظورصرفه جویی در این هزینه می بایست آموزش را مفید و هدفمند کرده و متناسب با نیاز جامعه مهارت آموزی صورت گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز تربیت کارآفرینان را یکی از مهم ترین سیاست های این مجموعه آموزشی دانست و گفت: سیاست آموزش فنی و حرفه ای بر این است با برگزاری دوره های نرم و تخصصی کارآفرینی به افراد مستعد این حوزه که آمادگی این کار را داشته باشند خدمتی در رونق تولید و ایجاد اشتغال در جامعه داشته باشد.

غیاثی تبار تصریح کرد: مهارت آموزان با داشتن حداقل سرمایه می توانند وارد کار شوند برای مثال یک تعمیرکار ماهر با یک جعبه ابزار یا یک فرد ماهر در حوزه صنایع دستی در خانه می توانند برای خود اشتغال ایجاد کنند این در حالی است که کسب درآمد به کیفیت کار و توانایی آن افراد بستگی دارد.

وی با بیان این که تمامی افراد می توانند در مراکز آموزش فنی و حرفه ای مهارت کسب کنند گفت: مهارت فرایندی اکتسابی بوده و آموزش فنی و حرفه ای این آمادگی را دارد تا به تمامی افراد جامعه در حوزه های مختلف آموزش خدمت رسانی کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز ادامه داد: امروز این مجموعه مفتخر است اعلام کند که به منظور افزایش مهارت اقشار مختلف جامعه در روستاها، دانشگاه ها، سکونتگاه های غیررسمی، مراکز بهزیستی و صنایع فعالیت داشته و در حال آموزش به افراد است.

غیاثی با بیان اینکه پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تعداد مهارت آموزان به ۲۰ هزار نفر افزایش یابد گفت: با توجه به روند کنونی فعالیت آموزش فنی و حرفه ای استان البرز این تعداد دوراز ذهن نیست چراکه مراکز آموزش فنی و حرفه ای البرز در حوزه های مختلف مهارت در حال خدمات رسانی هستند.

وی در پایان از برگزاری مسابقات جهانی مهارت به میزبانی کازان روسیه خبرداد و گفت: مهیار جباری در رشته راهکارهای تجاری نرم افزار نماینده استان البرز در این رقابت ها خواهد بود که برای وی آرزوی موفقیت داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.