البرز- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کرج گفت: شرایط اقتصادی به گونه ای پیش رفته که در حال حاضر لوازم خانگی برخلاف گذشته جزو کالاهای لوکس و گران قیمت محسوب می شود.

شرایط اقتصادی لوازم خانگی را به کالای لوکس تبدیل کرده است

اسدالله غلامرضایی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در گذشته مردم در اندیشه ایجاد تغییر در وسایل منزل بودند اما در دوسال اخیر با توجه به افزایش قیمت ها اغلب به دنبال تأمین نیازهای اساسی بوده و کمتر کسی به این موضوع حتی فکر می کنند.

وی ضمن ارزیابی آخرین وضعیت بازار لوازم خانگی گفت: در حال حاضر اجناس داخلی توان رقابت با اقلام مشابه خارجی را پیدا کرده و به وفور در بازار وجود دارد اما متأسفانه مردم توان خرید ندارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کرج ادامه داد: تمامی نهادهای اقتصادی باید به دنبال تدبیری برای بازیابی توان خرید مردم باشند چرا که با این وضعیت تولیدات داخلی هم باتوجه به عدم وجود تقاضا در آستانه ورشکستگی قرار می گیرند.

غلامرضایی گفت: در حال حاضر کمتر شاهد ورود لوازم خانگی خارجی به بازار ایران هستیم چرا که ۹۰ درصد مردم از محصولات داخلی استفاده می کنند و فقط قطعات خارجی که در کشور وجود ندارد وارد می شود.

وی در پایان تأکید کرد: حمایت از تولید داخلی جنبه های متعددی دارد این در حالی است که مردم در حد توان از آن استقبال می کنند اما در شرایط نابسامان فعلی نه مردم توانی برای خرید و نه تولیدکنندگان تقاضایی برای عرضه دارند که در این خصوص باید اقدامات جدی صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.