یزد - معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری یزد گفت : برای طرح ها ی نیمه تمام صنعتی در استان بیش از یک هزارمیلیارد تومان در نظرگرفته شده که ۵۸میلیارد تومان درمرحله اول به این طرح ها اختصا ص یافته است .

اختصاص یک هزارمیلیارد تومان برای طرح ها ی نیمه تمام صنعتی یزد

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین ، سید مسعود عظیمی صبح دوشنبه در کارگروه  تسهیل و رفع موانع  تولید استان یزد اظهارداشت: ما اعتقادمان بر این است که اگر این جلسات برگزار نمی شد  ۲۵درصد تسهیلات بانک ها به واحد های صنعتی پرداخت می شد و اگر درصد پرداختی ما زیر ۷۵ درصد باشد توفیقی حاصل  نشده و این پرداختی  باید به شکلی باشد که به این  میزان دست پیدا کنیم .

وی  افزود : برای طرح های نیمه تمام صنعتی دراستان بیش از یک هزار میلیارد تومان در نظرگرفته شده که ۵۸میلیارد تومان درمرحله اول به این طرح ها اختصاص یافته است و تا پایان سال این مبلغ به استان داده خواهد شد  که ابتدا باید اولویت ها مشخص باشد.

 وجود یک هزار طرح نیمه تمام صنعتی در استان 

 رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان هم در این نشست با بیان اینکه بیش از یک هزارطرح نیمه تمام در استان وجود دارد گفت : با مساعدت اعضای کارگروه  مقررشد  به ۴۸ واحد تولیدی ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات تخصیص داده شود تا این واحدها از بانک های استان این تسهیلات دریافت کنند.

 محمد رضا علمدار یزدی افزود : مرحله اول میزان تخصیص اعتبار به طرح های نیمه تمام صنعتی دراستان ۵۸میلیارد تومان  بوده  که با وجود  یک هزار طرح نیمه تمام صنعتی دراستان باید الویت بندی کنیم تا بتوانیم به بهترین شکل از این امکانات استفاده کنیم.

وی تصریح کرد : شرکت های دانش بنیان ، طرح های سبز ،طرح های دارای سرانه اشتغال زیاد ،طرح های استفاده کننده ازسرانه های داخلی و صنایع مستقر در مناطق محروم جزو اولویت ها ی ما هستند .

علمدار یزدی گفت: استان یزد ازنظر طرح های نیمه تمام در کشور رتبه دوم را دارد و هم اکنون بیش از یک هزارطرح نیمه تمام صنعتی در استان وجود دارد و اگر الویت پرداختی بخش اول تسهیلات  به واحدها  را به طرح های نیمه تمام بالای  ۶۰درصد  قرار بدهیم عملا ۵۰۰طرح  از چرخه دریافت تسهیلات  خارج می شوند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.