خراسان شمالی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: امسال ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و مرمت بقاع متبرکه و موقوفات استان اختصاص یافته که با توجه به اولویت‌های این بخش هزینه می شود.

اختصاص ۶۰ میلیارد ریال برای عمران در بقاع متبرکه و موقوفات خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت الاسلام عظیم آسوده اظهار داشت: این اعتبار برای ساخت، بازسازی، مرمت و نگهداری پروژه های عمرانی در بقاع متبرکه و موقوفات استان اختصاص یافته که با توجه به اولویت‌های این بخش هزینه می شود.

وی افزود: در این راستا برای تعمیر و نگهداری عرصه و اعیان رقبات با گستره ۶ هزار متر مربع، ۱۲ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که در جلساتی با ادارات شهرستان ها بر اساس اولویت هزینه می شود.

وی گفت: همچنین ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تکمیل عرصه و اعیان ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع از پروژه های عمرانی نیمه تمام رقبات اختصاص یافته است.

حجت الاسلام آسوده یدکی اظهار داشت: برای تکمیل فعالیت های نیمه تمام امامزاده های استان بر اساس طرح جامع نیز ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که در آن سه هزار متر مربع از این پروژه ها باید تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: مرمت، مقاوم سازی، تعمیر و نگهداری ۶ هزار متر مربع از بقاع متبرکه نیز ۶ میلیارد ریال اعتبار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: تهیه و تصویب ۱۲ طرح جامع بقاع متبرکه نیز از دیگر برنامه های امسال است که در آن فضاهای مختلفی از قبیل آموزشی، قرآنی، فرهنگی، اقامتی، زیارتی و تفریحی گنجانده می شود.

وی افزود: در صورت تایید طرح جامع امامزاده ها، تمامی فعالیت های عمرانی که قرار است در آنها انجام شود باید بر اساس طرح جامع باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.