خراسان شمالی-معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: برای جبران خسارات سیل به بخش کشاورزی استان ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی ابلاغ شده است.

ابلاغ ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای کشاورزان سیل زده خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، علی بهنام فر اظهار داشت: اعتبارات تسهیلاتی به چند بانک عامل ابلاغ شده که ۹۰ میلیارد ریال از این اعتبارات مربوط به بانک کشاورزی است.

وی تاکید کرد: البته میزان خسارات وارد شده به کشاورزان، بسیار بیشتر از این رقم است و این تسهیلات، کفایت جبران زیان های این بخش را نمی کند.

بهنام فر خاطرنشان کرد: یکی از رویکردها این است که سقف تسهیلات پایین آورده شود تا این اعتبار به همه مشمولان برسد که در این صورت، رقم پرداختی بسیار ناچیز خواهد بود.

وی گفت: اقدامات و کارها برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده در کارگروه های شهرستانی و استانی پیگیری شده و خراسان شمالی از استان های پیشرو در این زمینه است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی درباره سقف تسهیلات گفت: تسهیلات بر اساس میزان خسارت وارد شده و با توجه به شیوه نامه پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض تعلق می گیرد.

بر اساس این گزارش، حوادث طبیعی امسال حدود هفت هزار میلیارد ریال به کشاورزان خراسان شمالی خسارت وارد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.