در حالی که از اوایل تیرماه خط ۲ قطار شهری مشهد تکمیل و آماده بهره برداری جهت رفاه حال شهروندان و زائران می باشد اما مدیران شهر مشهد افتتاح و استفاده ازآن را منوط به حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه کرده اند.

خط ۲قطار شهری مشهد معطل یک فرش قرمز!

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که پروژه خط ۲ قطار شهری مشهد به صورت کامل  از ابتدای تیرماه تکمیل و آماده بهره برداری برای شهروندان و زائران است و حتی قرار بود در هفته اول تیرماه و یا دهه کرامت افتتاح ان صورت بگیرد اما از قضا مثل اینکه مدیران شهر مشهد سعی دارند افتتاح آن را با حضور رئیس جمهور انجام دهند تا به نوعی با افتتاح این پروژه خودی نشان دهند. این موضوع در حالی است که بهره برداری هرچه سریعتر این پروژه نقش تاثیرگذاری در کاهش ترافیک، آلودگی هوا و ارائه خدمات مناسب به شهروندان و زائران دارد.    

* رفاه مردم نباید معطل حضور مقام خاصی شود

امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع  به قدس آنلاین اظهار داشت: مدیران شهر مقدس مشهد خط ۲ قطار شهری را به صورت غیر رسمی افتتاح کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: از آن جا که طبق اظهار نظر مسئولان شهر مشهد خط ۲ قطار شهری از چند هفته پیش به صورت کامل آماده بهره برداری می باشد، به منظور رفاه حال مردم و خدمات رسانی بهتر به زائران و مجاوران،  این پروژه را به صورت غیررسمی به بهره برداری برسانند تا مردم از این پروژه که هزینه های زیادی بابت اجرای آن صورت گرفته است استفاده کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی  افزود: مسئولان شهر مشهد می توانند مراسم رسمی افتتاح این پروژه  را هر زمانی که رئیس جمهور محترم فرصت حضور در مشهد را داشتند انجام دهند و استفاده از آن را صرفا معطل حضور فرد خاصی نکنند.

* بهره برداری از پروژه ها نباید معطل افتتاحیه ها شود

در این باره وحید قربانی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز  به قدس آنلاین گفت: مسیر خط ۲قطار شهری مشهد در صورتی که به صورت کامل آماده بهره برداری می باشد باید برای خدمت رسانی در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی و بهره برداری از پروژه ها نباید معطل حضور مقامات شود، تصریح کرد: شهرداری  مشهد باید افتتاح رسمی و نمادین این پروژه را در یک مناسبت خاص و با حضور مسئولان کشوری و استانی انجام دهد.

 قربانی بیان داشت: استاندار خراسان رضوی نیز در بازدیدی که حدود یک ماه پیش از این پروژه داشتند به مدیران شهری تاکید کردند که بهره برداری از پروژه ها را معطل افتتاحیه ها نکنند.

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز با مدیران شهری مشهد این موضوع را با توجه به پیگیری های  قدس آنلاین مطرح کردم، افزود: مدیران شهری مشهد اعلام داشتند که خط دو قطار شهری از ایستگاه شریعتی تا کاوه  به مدت دو هفته در حال تست فنی بدون سرنشین است که یک هفته آن تمام شده و از هفته آینده آماده بهره برداری می باشد.     

وی بابیان اینکه با توجه به اظهارات مدیران شهری مشهد بهره برداری از این پروژه باید هفته آینده صورت بگیرد،  افزود: در سطح استان خراسان رضوی بسیاری از پروژه ها وجود دارند که به محض تکمیل و آماده شدن به صورت غیر رسمی راه اندازی و افتتاح شده اند و در موعد خاص و مناسبت های ویژه ای افتتاح رسمی و نمادین آنها نیز صورت گرفته است که به طور نمونه محور جاده ای در فریمان به سمت مشهد  دو هفته قبل توسط وزیر راه و شهرسازی به صورت نمادین در حالی افتتاح شد که بیش از یک ماه قبل در اختیار مردم قرار گرفته بود.  

گفتنی است اعضای شورای اسلامی و مدیران شهری مشهد از اوایل تیرماه تکمیل و بهره برداری از این پروژه را اعلام و دلیل عدم افتتاح آن را تاخیر سفر رئیس جمهور به استان عنوان کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.