مجموعه لپ تاپ‌های ThinkPads سری T به منظور ترکیب وزن و قابلیت حمل، با عملکرد قوی طراحی شده‌اند.

آشنایی با یک لپ تاپ با نمایشگر ۱۴ اینچی و با عمر باتری تمام روز

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مجموعه لپ تاپ‌های ThinkPads سری T به منظور ترکیب وزن و قابلیت حمل با عملکرد قوی طراحی شده اند. این لپ تاپ قدرتمند با نمایشگر ۱۴ اینچی ThinkPad T۴۹۰s ، بیست ساعت عمر باتری و شارژ سریع، دارایصفحه نمایش تا (WQHD (۲،۵۶۰ x ۱،۴۴۰ پیکسل است.

نکات مثبت:

✓ وزن سبک

✓ صفحه کلید فوق العاده

✓ عمر باتری تمام روز

✓ پشتیبانی شارژ سریع

نکات منفی:

✕ پیکربندی های پایان یافته گران هستند

✕ گزینه‌های GPU متنوع نیست

سری ThinkPad T۴۹۰s در هر دو مدل سیاه و نقره‌ای عرضه می‌شود و مدل نقره‌ای با پوسته بیرونی آلومینیومی است که این لپ تاپ را از خطوط سبک وزن تا وزن متوسط ​​تشکیل می دهد. نمونه سیاه ThinkPad بیشتر حالت سنتی داشت، با روکش مات و پد لمسی مناسب، در این فرمت، ThinkPad T۴۹۰s دارای وزن اولیه ۱.۲۷ کیلوگرم است، در حالی که مدل آلومینیوم نقره‌ای  ۱.۴۹ کیلوگرمی وزن دارد.

لپ تاپ ۱۴ اینچی ThinkPad T۴۹۰s توسط پردازنده‌های ۸ هسته‌ای Core i۵ و i۷ با رم ۳۲ گیگابایتی و حافظه ۱ ترابایتی SSD ذخیره می‌شود. صفحه نمایش IPS با رزولوشن FHD و روشنایی از ۲۵۰ با افزایش WQHD / ۵۰۰nit با Dolby Vision nit شروع می‌شود، این لپ تاپ در  رنگ‌های سیاه، سفید و نقره‌ای با پوشش آلومینیومی در دسترس است.

Lenovo T۴۹۰s را در برابر استانداردهای نظامی مورد آزمایش قرار گرفته است، همانطور که در مورد ThinkPads صادق است، این لپ تاپ هم در عین حال با تمام سختی‌ها توانسته است طراحی نازک را حفظ کند.

نسخه های WQHD و FHD سیاه و سفید (۱،۹۲۰ × ۱،۰۸۰ پیکسل) با۳۲۸.۸mm عرض و ۲۲۵.۸mm طول با ضخامت ۱۶.۱mm ساخته شده اند، نسخه نقره ای کوچکتر از ۳۲۹.۱۵ میلی متر با ۲۲۶.۴۵ میلی متر با ۱۷.۲ میلی متری است. یک گزینه سوم نیز وجود دارد؛ اگر شما صفحه نمایش لمسی FHD با PrivacyGuard را انتخاب کنید، T۴۹۰s در ۳۲۹mm با ۲۲۶.۱۵mm با ۱۶.۷mm در اختیارتان قرار می گیرد.

PrivacyGuard یکی از ویژگی‌های امنیتی ThinkPad T۴۹۰s است. این بدان معنی است که هنگام مشاهده صفحه در هر زاویه‌ای غیر از حالت مستقیم، مشاهده محتوا در نمایشگر سخت است، این ویژگی برای کسانی که نیاز به کار بر روی اسناد حساس در فضاهای عمومی دارند ایده آل است.

لولاهای لپ تاپ اجازه می دهد صفحه نمایش به راحتی به طرفین چرخیده شود تا به اشتراک گذاری محتوا بین دوستان و همکاران آسان‌تر باشد، اگر نیاز به چرخش صفحه نمایش بیش از ۱۸۰ درجه دارید، یوگا ThinkPad را در نظر داشته باشید.

قاب‌های صفحه نمایش به طور قابل توجهی نازک هستند، اگر چه با توضیح Lenovo در محصول خود به عنوان "براق" موافق نیستیم اما مطمئنا هیچ اشاره‌ای به یک طراحی بدون نوار وجود ندارد.

صفحه نمایش مات برای بهره وری عمومی خوب است، ولی قطعا ارائه پنل شگفت انگیز WQHD IPS با Dolby Vision لذت را برای کاربران دو چندان می کند، چنین کاربرانی ممکن است کیفیت صدای بهتر را نیز خواهان باشند؛ حداکثر صدا به اندازه کافی بلند است تا در یک جلسه به خوبی پخش شود، اما باس اسپیکر های آن کم است.

صفحه کلید مقاوم با نور پس زمینه LED سفید

صفحه کلید لنوو معمولی است، TrackPoint قرمز بین کلید های G، H و B نشسته است و سه دکمه از زیر نوار فضا برای استفاده با آن وجود دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های Lenovo، کلیدهای گلوله‌ای است که در برابر فشار کم فرو می‌روند و به راحتی عمل می کنند، کلیدها سر و صدایی بسیار کم دارند که باعث می‌شود این صفحه کلید برای کار در مکان‌های آرام بی نظیر باشد، یک اسکن کنندۀ اثر انگشت کوچک در  محل استراحت مچ دست نیز وجود دارد.

ThinkPad T۴۹۰s بر روی پردازنده های نسل هشتم اجرا می شود و در زمان حال مدل‌هایی از پیش تنظیم شده موجود است.

اینتل Core i۷-۸۵۶۵U، ویندوز ۱۰ Pro، ۱۴.۰ اینچ ۱۹۲۰ x ۱۰۸۰ IPS ۴۰۰nits، صفحه نمایش ضد انعکاس، گرافیک Intel UHD ۶۲۰، ۱۶GB RAM، SSD ۵۱۲GB

اینتل Core i۵-۸۲۶۵U، ویندوز ۱۰ Home، ۱۴.۰ اینچ ۱۹۲۰ x ۱۰۸۰ IPS ۲۵۰nits، صفحه نمایش ضد انعکاس، گرافیک Intel UHD ۶۲۰، ۸GB RAM، ۲۵۶GB SSD

عناصر قابل تنظیم که کاربران ممکن است نیاز داشته باشند شامل صفحه WQHD با وضوح بالا (۲،۵۶۰ x ۱،۴۴۰ پیکسل)، یک SSD و پهنای باند همراه است. توجه داشته باشید که گزینه ای برای یک GPU مجزا وجود ندارد.

سمت راست ThinkPad T۴۹۰s دارای یک پورت USB ۳.۱ و یک خواننده SmartCard است. در پشت اسلاتی برای سیم کارت و کارت خوان MicroSD وجود دارد، تمام پورت‌ها و اتصالات باقی مانده در سمت چپ قرار گرفته اند؛ دومین پورت USB ۳.۱، یک اتصال دهنده فرمت اترنت، یک اتصال HDMI کامل و یک جفت پورت USB-C، یکی با Thunderbolt ۳ است.

پورت های USB-C به عنوان کانکتور های جدید ThinkPad Pro Docking Station عمل می کنند. ویژگی های بیشتر نیز با قیمت £ ۳۰۹.۹۹ در دسترس است که می توان به USB-C، ۳ X USB ۳.۰، ۲ X USB ۲.۰، ۲ X DisplayPort ۱.۴، گیگابیت اترنت و ۳.۵ میلی متر صوتی نیز اشاره کرد.

Lenovo ThinkPad T۴۹۰s با یک باتری ۵۷ وات ۳ سلولی عرضه شده که گفته می‌شود با یک بار شارژ تا ۲۰ ساعت می‌تواند کار کند، طبق گفته متخصصانی که با این لپ تاپ کار کرده‌اند، با استفاده از طیف وسیعی از برنامه ها، از جمله چند پنجره کروم باز، کار با برنامه‌های وب، موسیقی و تماشای ویدئو یک روز کامل باتری دوام آورده است.

در عمل، عمر باتری به عوامل بسیاری بستگی دارد و قابل توجه است که از رزولوشن WQHD و روشنایی صفحه نمایش می‌توانید تاب‌آوری عمر باتری را بیشتر کنید. روشنایی صفحه نمایش تا حد زیادی بر روی ThinkPad T۴۹۰s متفاوت است، با مدل ورودی در ۲۵۰nits و حداکثر مدل WQHD بالا ارائه ۵۰۰ nitsاست، نمونه بررسی شده دارای صفحه نمایش ۲۰۰nits FHD، یک پردازنده Core i۷-۸۵۶۵U، ۱۶ گیگابایت رم و یک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD بود.

پشتیبانی شارژ سریع ظرفیت ۸۰درصد ظرف یک ساعت را فراهم می کند، بنابراین امکان شارژ سریع باتری در حالی که یک قهوه یا یک میان وعده در کافی شاپ میل می‌کنید، انجام می شود و سرعت بین جلسات شما را افزایش می‌دهد.

نتیجه گیری

Lenovo با طراحی و قابلیت استفاده از ویژگی های ThinkPad می تواند گزینه های بسیار خوبی باشد، صفحه کلید در اینجا به همان اندازه هم خوب است، که کارکردن با آن راحت و لذت بخش است. کیفیت ساخت و قابلیت حمل و نقل نیز بسیار راحت است، در حالی که طول عمر باتری و پشتیبانی شارژ سریع می تواند جزء بهترین ویژگی های آن باشد.

با این حال، کاربران برنامه های گرافیکی سنگین باید توجه داشته باشند که هیچ گزینه GPU گسسته وجود ندارد، و اگر می‌خواهید ویژگی‌هایی مانند صفحه WQHD، هارد دیسک ۱TB، و یا اسناد ThinkPad Pro جدید را در نسخه سفارشی دریافت کنید باید هزینه سنگینی را پرداخت کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.