قزوین_ استاندار قزوین گفت: سلامت بانوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سلامت بانوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالمحمدزاهدی ظهر روز دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین که با حضور معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از مدیران استان در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: طبیعت استان قزوین با وجود وسعت کم آن، یک طبیعت گسترده ای است و در جامعه فرهنگی نیز این تنوع دیده می شود و از سنتی ترین جوامع تا مدرنه ترین جامعه در قزوین وجود دارد.

وی افزود: منطقه قزوین در ۵۰ سال گذشته تحولات بسیاری را در حوزه اقتصادی داشته و تصمیم گیری در مورد آن سخت است و تصمیم گیری در آن در حوزه های مختلف از جمله حوزه بانوان نیازمند توجه بیشتری است.

استاندار قزوین با بیان اینکه در قزوین از تمام قومیت ها وجود دارد، ادامه داد: بسیاری از مشکلات جامعه بین زنان و مردان مشترک است و نیازمند توجه بیشتر بویژه در حوزه اشتغال هستیم که در این میان باید دانست اشتغال فقط استخدام در بخش دولت نیست و باید زمینه‌های دیگر را فعال کنیم؛ هرچه به سیستم نیرو اضافه می کنیم توانمندی آن را سیستم را کاهش می دهیم.

زاهدی تصریح کرد: سلامت بانوان از هر چیزی مهمتر است و باید به آنها توجه کنیم چراکه زنان در معرض آسیب‌های جدی هستند.

وی اضافه کرد: آشنا نبودن زنان با حقوقشان از مشکلات است به طوری که در جوامع عشایری و روستایی حتی ارث به زنان نمی‌رسد و باید روی آگاهی حقوقی زنان اقداماتی صورت بگیرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: امروز بحث ازدواج آسان مطرح است؛ در موضوع ازدواج جوانان باید ببینیم آیا مشکل آغاز زندگی مشترک است یا خود زندگی؟ این که هر کس بتواند از آینده اطمینان داشته باشد می‌تواند به هر حال آن را با کمترین امکانات هم آن را آغاز کند.

زاهدی افزود: مساله تأمین اجتماعی حوزه زنان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد چراکه بانوان بیشتر از مردان در معرض آسیب قرار دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.