سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۴هزار و دویست و سی و چهار پروژه عمرانی در استان اجرا شد.

آب رسانی به ۴۲۰روستا در خراسان رضوی با تانکر

وحید قربانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: بودجه عمرانی استان خراسان رضوی در سال گذشته هزار و هفتصد و هشتاد میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته۴هزار و دویست و سی و چهار پروژه عمرانی در استان  در حوزه های مختلف از جمله  آب،راهداری، پروژه های بیمارستانی ، ورزشی اجرا شده است،  تصریح کرد:  از بودجه عمرانی استان در سال قبل، هزار و صد و چهل و سه میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است که بر اساس آخرین گزارش حدود ۸۵درصد جذب داشته است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: در حوزه راه نیز پروژه هایی نظیر حرم تا حرم، جاده فریمان به دو غارون،شادمهر به کاشمر، آزاد راه مشهد چناران، باند دوم مشهد سرخس در حال اجرا می باشد.

قربانی بیان داشت: در سال گذشته به ۵۱۰روستا در خراسان رضوی با تانکر آب رسانی صورت می گرفت که با تلاش های انجام شده این عدد به ۴۲۰روستا در حال حاضر رسیده است.

وی در مورد پروژه قطار برقی مشهد تهران نیز افزود: در اجرای این طرح مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی مدنظر بوده است به طوری که سهم دولت ۱۵ درصد و مابقی از سرمایه گذار خارجی استفاده شود که ۱۵ درصد سهم دولت از صندوق توسعه ملی اختصاص پیدا کرده است و مذاکره با سرمایه گذار چینی از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است که برخی مشکلات در حوزه تحریم ها بر این مذاکره سایه افکنده است.

قربانی در مورد پروژه تونل الله اکبر شهرستان درگز نیز اظهار داشت: این پروژه که بسیار سنگین است در پیوست بودجه سال جاری مبلغ مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است ، همچنین پس از پیگیری های مکرر نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و  مذاکره استاندار خراسان رضوی با پیمانکار این پروژه ، منابع اولیه ای جهت شروع به کار مجدد آن  پرداخت شد و به زودی نیز تخصیص های دیگری به این پروژه صورت خواهد گرفت. از طرفی اگرچه این پروژه بسیار پرهزینه است و زمان بر شده است و از این بابت نیز موجب نارضایتی مردم را فراهم کرده است اما مردم اطمینان داشته باشند که در دستور کار دولت قرار دارد.                          

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.