به گفته هیوندای، سوناتا هیبرید ۲۰۲۰ با سقف شیشه‌ای خورشیدی که قابلیت تولید انرژی الکتریکی از نور خورشید را دارد، می‌تواند در هر سال هزار و ۳۰۰ کیلومتر را با این انرژی پاک طی کرد.

هیوندا سوناتا ۲۰۲۰ هیبریدی با سقف انرژی خورشیدی عرضه می‌شود +عکس

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، هنگامی که هیوندای، سوناتا توربو را در خانه خود در کره جنوبی در پایان ماه مارس معرفی کرد، این سدان شیک در نمایشگاه موتور سوناتا ۲۰۱۹ همراه با Hyundai Sonata معرفی شد. در حال حاضر، بقیه جهان می‌توانند از نسخه الکتریکی و بخش سقف خورشیدی بهره ببرند. این سیستم به تازگی توسعه یافته است و باتری با شش ساعت شارژ در روز می‌تواند ۸۰۸ مایل (۱،۳۰۰ کیلومتر) را طی کند.

این تنها ویژگی جداسازی هیبرید از سوناتا معمولی است که همچنین دارای ویژگی‌هایی است که سازنده خودرو به عنوان کنترل تغییر شیب فعال اشاره می کند.

تکنولوژی ASC اولین بار در Hyundai سوناتا هیبریدی حضور خواهد داشت و کارش این است که نرم افزار کنترل منطقی را به واحد کنترل ترکیبی اعمال کند. بعد از آن، وظیفه دارد که سرعت چرخش موتور و انتقال را افزایش دهد و سرعت تعویض دنده‌ها ۳۰ درصد کاهش می‌یابد. در نتیجه، عملکرد موتور را بهبود می‌بخشد و همچنین باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش طول عمر موتور می شود زیرا اصطکاک‌ها در طول تغییر دنده در مقایسه با تنظیمات متعارف کاهش می‌یابد.

موتور احتراق داخلی یک موتور بنزینی با ظرفیت ۲ لیتری بنزینی با ظرفیت ۱۵۰ اسب بخار (۱۱۲ کیلووات) و ۱۸۸ نیوتن متر (۱۳۹ فوت پیک) گشتاور است که از خانواده "Smartstream" است. همانطور که برای موتور الکتریکی است، برای ۵۱ اسب بخار (۳۸ کیلو وات) و ۲۵۰ نانومتر (۱۵۱ پوند فوت) مناسب است، ترکیب ICE با موتور الکتریکی باعث می‌شود که کل خروجی ۱۹۲ اسب بخار به چرخ ها از طریق انتقال اتوماتیک هیبریدی شش سرعت هدایت شود.

طبق گفته هیوندای، سوناتا هیبرید جدید مصرف سوخت کمتر از ۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را خواهد داشت. همچنین قرار است که نسخه توربو و هیبریدی در سال جاری میلادی به بازارهای مختلف عرضه شود.

مشتقات سوناتا بیشتر به عنوان یک مدل خط نینجا اعلام شده است که بیش از ۲۷۵ اسب بخار قدرت دارد، علاوه بر این، هیوندای قصد دارد برخی از انواع مختلف و به طور چشمگیری متفاوت را برای نسل هشتم این سدان معرفی کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.