معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد ۴۶۰ هزار شغلی خبر داد و گفت: راهبرد دولت در سال 98 تثبیت اشتغال ایجاد شده است.

سیاست دولت در سال 98 پایداری اشتغال است

قدس آنلاین: عیسی منصوری معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی که امروز به دعوت علی ربیعی برای تشریح اقدامات دولت در این حوزه در نشست خبری سخنگوی دولت حضور یافته بود با بیان اینکه نرخ مشارکت اشتغال بالای ۴۷ درصد و نرخ بیکاری ۱۲ درصد است نسبت اشتغال افزایش پیدا کرده و به ۳۶.۵ درصد رسیده است، اظهار داشت: اولویت ما این است که متناسب با شرایط فعلی اقتصاد، سیاست‌گذاری‌هایمان حفظ اشتغال موجود و ایجاد فرصت‌های شغلی باشد.  

منصوری با اشاره به اینکه دولت  در سال ۹۷، بالغ بر ۴۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است که البته در آمار مرکز آمار ۴۶۰ هزار فرصت شغلی عنوان شده است، افزود: پیش‌بینی ما این بود که یک میلیون ریزش شغلی داشته باشیم و تنها ۳۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم که این عدد به گونه‌ای دیگر رقم خورد.  

وی ادامه داد: هنگامی که رشد اقتصادی دچار نزول می‌شوند به طور طبیعی ایجاد اشتغال پایدار و صنعتی در سیاست‌گذاری‌ها نیست. رویکردمان را به سمت تثبیت اشتغال آوردیم و در سال ۹۸ به طور خاص این رویکرد را ادامه خواهیم داد و خوشبختانه همگرایی خوبی در کشور برای این سیاست‌گذاری وجود دارد.

منصوری ادامه داد: سیاست وزارت کار حفظ اشتغال است و خوشبختانه در سال گذشته و امسال بخشی از سیاست‌های اشتغال تحت تاثیر رویکرد وزارت کار کامل شد و امسال فکر می‌کنیم با انسجام خوبی این سیاست‌ها به اجرا درمی‌آیند و روی هم رفته بحث ما تثبیت اشتغال و ایجاد اشتغال در ظرفیت‌هایی است که می‌توان در همین دوره ایجاد کرد و از جنس کسب و کارهای خرد و کوچک است.  

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار درباره پرداخت تسهیلات برای ایجاد کسب و کار گفت: جنس ترکیبات ما و همکارانم از جنس ترکیبات نهایی است بسیاری از این ترکیبات چند دهه طول می‌کشد به نظر می‌رسد انتظار درستی است که این ترکیبات با سیاست‌های جهانی عوض شود باید گفت این درست است اما در همین بازه زمانی اتفاقات خوبی افتاده است.

وی ادامه داد: سه اتفاق سرمایه‌گذاری، بهره‌وری و اشتغال می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد در امر سرمایه‌گذاری اگر به خوبی عمل کرده بودیم تولید هم صورت می‌گرفت.  

منصوری تاکید کرد: بهره‌وری و اشتغال باید در کشور بیفتد و ما فکر می‌کنیم در همین دوره که همراه با چالش هستیم از قضا می‌توانیم بهره‌وری را افزایش دهیم و این با توجه به تمرکز بر ظرفیت‌های پایدار اشتغال است و ما باید با این تفکر به سمت رونق تولید برویم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.