سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده محمد علی نجفی که متهم به قتل عمد همسر دوم خود است نیز با حاشیه‌هایی همراه بود.

برادر میترا استاد: نجفی باید قصاص شود

قدس آنلاین: در این جلسه هم مثل دفعات قبل، به درخواست  قاضی کشکولی رئیس دادگاه، عکاسان رسانه‌ها امکان انداختن عکس از مهیار پسر مقتوله را پیدا نکردند.

عدم حضور پدر و مادر  میترا استاد به عنوان اولیای دم در جلسه دادگاه یکی دیگر از این موارد حاشیه‌ای بود. البته با توجه به این که آنان وکیل معرفی کرده بودند، این موضوع  از لحاظ قانونی خالی از ایراد است.

آقای گودرزی به علم بنده افزودند

یکی دیگر از حاشیه‌های دادگاه امروز طعنه زدن سرگرد عزتی‌راد کارشناس اسلحه شناسی به حمید گودرزی  وکیل متهم بود. وی در واکنش به اظهارات وکیل محمدعلی نجفی در دادگاه مبنی بر این که اسلحه بکار رفته در حادثه مرگ میترا استاد، کلت کمری برتا کالیبر 9 بوده است اما  مرمی آن 10 میلیمتری بوده است، به کنایه گفت: آقای گودرزی به علم بنده افزودند.

وی همچنین در پاسخ به گودرزی که خواستار اظهار نظر چند کارشناس اسلحه شناسی در خصوص نحوه شلیک گلوله منجر به قتل خانم استاد شده بود؛ هم گفت: خوشبختانه یا متأسفانه پلیس آگاهی تهران فقط یک کارشناس اسلحه دارد که آن هم بنده هستم که نظرم را در دادگاه مطرح کردم و گفتم که برای ما محرز است که کشمکش و درگیری وجود داشته و تیراندازی آقای نجفی دقیق نبوده یعنی بی‌هدف بوده است. بنابراین جهت درخواست یادشده یا باید کارشناس جدیدی استخدام شود یا از کارشناسان بیرونی استفاده گردد. 

محمد شهریاری نماینده دادستان تهران هم وقتی در پایان دادگاه با این سؤال خبرنگاران حوزه حوادث مواجه شد که چرا  در مقابل اظهارات  آقای گودرزی که گفته است دادستانی در صدور کیفرخواست نجفی تعجیل کرده و به همین دلیل پس از برگزاری دوجلسه از دادگاه و اظهارنظر کارشناسان اسلحه شناسی، پزشکی قانونی و...   کیفرخواست همچنان دچار ابهامات و ایرادات ماهیتی و شکلی است، از کیفرخواست دفاع نکرده است، چیزی نگفت و فقط سکوت اختیار کرد. 

اما  قاضی محمدی کشکولی در پاسخ به خبرنگاران درباره علت عدم اجازه صحبت به قاضی شهریاری در جلسه امروز دادگاه گفت: بحث دادن  اجازه مطرح نبوده است. فقط ایشان به اندازه کافی فرصت دفاع داشتند.

 همچنین مسعود استاد برادر مقتول درپایان این جلسه با رد شایعه سازش و گذشت اولیای دم از حق  شان جهت قصاص نجفی در قبال اخذ مبالغ میلیاردی ، گفته است این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و متهم باید قصاص شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.