فرماندار سرخس گفت: آتشی که از ظهر یکشنبه مراتع طبیعی شهرستان سرخس را گرفتار کرده بود با خاکستر کردن ۱۵۰ هکتار از این عرصه‌ها ظهر امروز خاموش شد.

خاکستر شدن صد و پنجاه هکتار مراتع طبیعی سرخس

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا رجبی مقدم فرماندار سرخس گفت: این آتش سوزی ظهر دیروز در مراتع طبیعی دهستان مهار آتش سوزی مراتع طبیعی سرخسبستگان بخش مرزداران این شهرستان آغاز شد که با توجه به مرتفع و سخت گذر بودن منطقه امکان اعزام تجهیزات و امکانات به محل ممکن نبود که با اعزام نیرو این آتش سوزی بامداد امروز مهار شد.

او تصریح کرد: با توجه به وجود زغال و باقی مانده‌های آتش در منطقه، آتش دوباره بامداد امروز شعله ور شد که با همکاری اهالی و نیروهای بسیج و استفاده از ابزارهای دستی ظهر امروز خاموش شد.

فرماندار سرخس وقوع این آتش سوزی را در محدوده روستاهای چنار سوخته، درخت بید و یکه بید عنوان کرد و گفت: در صورت توسعه آتش سوزی مراتع شهرستان کلات در مجاورت این منطقه نیز طعمه شعله‌های سوزان آتش می‌شد.

او با اشاره به مسکونی و کشاورزی بودن منطقه ادامه: با توجه به برداشت محصول گندم در این منطقه خسارتی به زمین‌های زراعی وارد نشد و علت وقوع این آتش سوزی در حال بررسی است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.