سومین مرحله کمک‌های شیعیان و مردم نیکوکار هندوستان برای سیل‌زدگان کشور، به مبلغ ۷۰ هزار دلار وجه نقد به همراه ۱۵ میلیون روپیه از سوی نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان به رئیس کمیته امداد تحویل شد.

تشکر حضرت آیت الله خامنه‌ای از مردم کشمیر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،  رابط نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان با حضور در کمیته امداد، سومین مرحله کمک‌های شیعیان هندوستان برای مردم سیل‌زده کشورمان را به این نهاد اهدا کرد.

این بخش از کمک‌های شیعیان و مردم نیکوکار هندوستان برای سیل‌زدگان ایران معادل ۷۰ هزار دلار وجه نقد به همراه ۱۵ میلیون روپیه، طی چند روز گذشته به رئیس کمیته امداد تحویل شد.

سیدپرویز فتاح در نامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، ضمن تقدیر از این اقدام مردم نیکوکار هندوستان، تاکید کرد که این مبلغ همچون کمک‌های پیشین، صرف تامین نیازها و مسکن مددجویان ساکن در مناطق سیل‌زده خواهد شد.

گفتنی است شیعیان هندوستان پیش از این در ۲ مرحله مبلغ سه میلیارد تومان به صورت نقدی و ۳۹ قطعه طلا را با تحویل به کمیته امداد، به سیل‌زدگان کشور اختصاص دادنده بودند.

این گزارش می افزاید: جمعی از مسلمانان منطقه کشمیر با ارسال نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب با اظهار تأسف از حادثه سیل در ایران، عنوان کردند: ما مردم و جوانان در شهرهای کشمیر هندوستان، ضمن آرزوی سلامتی، عزت و سربلندی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، بدین‌ وسیله به استحضار می‌رسانیم از حادثه تأسف برانگیز سیل اخیر در ایران که سبب ویرانی و خسارت زیادی به مردم شریف ایران شد، بسیار متأسف هستیم و صمیمانه با همه حادثه‌دیدگان اظهار همدردی می‌کنیم.

در ادامه این نامه، به راه‌اندازی ستادهای جمع‌آوری کمک برای سیل‌زدگان اشاره و خاطرنشان شده است: موسسات و سازمانهای مردمی و جوانان منطقه، پشت سر علما و روحانیون اقدام به راه‌اندازی ستادهای جمع‌آوری کمک برای سیل‌زدگان ایران کردند و در حد توان، کمک های نقدی و غیرنقدی خود را اهدا کردند.

در این نامه همچنین تاکید شده است: مردم برخی از مناطق علی‌رغم اینکه خود از سطح اقتصادی پایینی برخوردار هستند، اما خالصانه علاوه بر اهدای مبالغ نقدی، زمین کشاورزی، احشام و دام خود را هدیه کردند و همچنین بانوان اقدام به اهدای زیورآلات و جواهرات خود برای کمک به سیل‌زدگان ایران داشتند که این اقدام مردم منطقه، برخاسته از ارادت قلبی به نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری بوده است.

به دنبال وصول این نامه، معاونت بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی مراتب تشکر حضرت آیت الله خامنه‌ای را از احساسات و عواطف ارزشمند مردم متدین و مقاوم کشمیر ابلاغ کرد. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.