جوانان فلسطینی حاضر در مسجدالاقصی، یک خبرنگار سعودی را که قبلا خواستار صلح کشورش با رژیم صهیونیستی شده بود، با تحقیر و ناسزا از مسجدالاقصی بیرون انداختند.

خبرنگار سعودی با «ناسزا و تحقیر» از مسجدالاقصی اخراج شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روز دوشنبه (31 تیرماه) شماری از جوانان فلسطینی اهل قدس، «محمد سعود» خبرنگار سعودی را از مسجدالاقصی بیرون کردند.

محمد سعود خبرنگار و فعال سیاسی سعودی، از حامیان عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی است و پیشتر خواستار «صلح» کشورش با این رژیم شده بود.

او به همراه هیأتی که رژیم صهیونیستی آن را «خبرنگاران عربی» توصیف کرده، از دیروز به فلسطین اشغالی سفر کرده و روز دوشنبه به مسجدالاقصی رفت اما جوانان فلسطینی که او را شناختند، با ناسزا و پرتاب کفش، و با توهین و تحقیرهای فراوان او را بیرون انداختند و علیه سیاست ریاض برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو شعار دادند.

جوانان فلسطینی به او گفتند «چرا اینجا آمده‌ای.. برو با یهودیان روابط را عادی کن، انسان بی‌ارزش آشغال.. برو دنبال عادی‌سازی..».

محمد سعودی تحصیلکرده رشته حقوق در دانشگاه ملک سعود در ریاض و یکی از شش روزنامه‌نگاری است که در قالب هیأتی عربی، اکنون به فلسطین اشغالی رفته و با میزبانی وزارت خارجه اسرائیل، میهمان تل‌آویو است. 

او پیشتر نیز با رادیو رژیم صهیونیستی نیز مصاحبه کرده و به زبان عبری گفته بود که «اسرائیل را دوست دارم و اسرائیلی‌ها را مثل خانواده خود می‌دانم». 


مصاحبه محمد سعود با رادیو اسرائیل

این اتفاق در زمانی افتاد که تشکیلات خودگردان فلسطین و دیگر گروه‌های فلسطینی این روزها، بالاتفاق، با طرح آمریکا برای سازش فلسطین با رژیم صهیونیستی -تحت عنوان طرح صلح آمریکا یا معامله قرن- مخالفت کرده و از حمایت برخی دولت‌های عربی مثل عربستان، بحرین و امارات از این طرح انتقاد دارند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.