پایگاه هوشمند تندرستی در یکی از ایستگاه های قطارشهری مشهد فعال شده است و شهروندان در ازای انجام حرکات ورزشی بلیت رایگان هدیه می گیرند.

راه اندازی پایگاه هوشمند تندرستی در ایستگاه قطارشهری مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر عامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: پایگاه هوشمند تندرستی قطار شهری به سفارش سازمان فاوا شهرداری مشهد، توسط یک شرکت دانش بنیان طراحی و راه اندازی شده است.
وحید مبین مقدم افزود: این پایگاه طرح نوآورانه است که به افراد امکان می‌دهد حین فعالیت‌های روزانه خود در زمان‌های آزاد، حرکات ورزشی انجام دهند، همچنین در این پایگاه با استفاده از سنسورهای تشخیص حرکات بدن و هسته نرم افزاری، فعالیت‌های جسمی مخاطبان پردازش و آنالیز می‌شود.
وی با بیان اینکه این ایستگاه در گام اول در ایستگاه فلسطین خط یکم قطارشهری مشهد فعال شده است، اظهار داشت: در این ایستگاه مسافران قطارشهری در فاصله یک و نیم متری مقابل دستگاه می‌ایستند و با بلند کردن دست، سنسورهای تشخیص بدن دستگاه، اندام کاربر را شناسایی می‌کند.
وی گفت: پس از این اقدام نحوه انجام حرکات ورزشی شامل حرکت اسکات، حرکت پرش در جا و حرکت خم کردن کمر به چهار طرف به صورت ویدئویی آموزش داده می‌شود و کاربر باید در ۹۰ ثانیه مجموع این حرکات ورزشی را به صورت عملی انجام دهد.
مبین مقدم افزود: پس از پایان حرکات، بلیت تک سفره قطارشهری به کاربر اهدا می‌شود.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.