معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران در سال‌های اخیر متحمل فشارهای فراوانی شده‌اند که ما شرمنده آنها هستیم، گفت: این نوید را می‌دهم که ‌از شوک‌های مهمی عبور کرده‌ایم و در شرایط باثبات قرار گرفته‌ایم.

جهانگیری: بابت فشارهای اقتصادی شرمنده مردم هستیم/‌ از شوک‌های مهم‌ عبور کردیم

قدس آنلاین: اسحاق جهانگیری صبح امروز در بازدید ‌نمایشگاه دستاوردهای عشایری و کشاورزی استان البرز ‌از مردم ایران به عنوان مردمی تمدن‌ساز نام برد و اظهار داشت: ‌ملت ایران در تمدن جهانی نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و این موضوع قابل تردید نیست چرا که آثار تمدن مردم ایران در کشورهای دیگر نیز مشهود است.

معاون اول رئیس جمهور ‌با بیان اینکه مردم ایران ‌همواره از عزت خود حفاظت کرده‌اند و ‌اهل منطق و گفت‌وگو بوده‌اند، افزود:‌ مردم ایران در حل بحران‌های جدی بیش از آن که به زور متوسل شوند به گفتگو و منطق متکی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه راهکارهایی که ایران برای اداره دنیا پیشنهاد می‌دهد نیز توسل به گفت‌وگو و منطق است، تصریح کرد:  ‌پیچیده‌ترین گره‌ها و بحران‌های دنیا را می‌توان از طریق گفتگو حل و فصل کرد و این که هر کس زور بیشتری داشته باشد تصور کند منطق قوی‌تری دارد تصوری نادرست است.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه منطق باید بر سر میز مذاکره رقم بخورد، ادامه داد:‌ ایران در مذاکره با 6 کشور قدرتمند دنیا ‌به تفاهم ‌رسید و توانست‌ منطق و استدلال خود را در میز مذاکره به اثبات برساند.

وی با انتقاد از اینکه بعد از مذاکره کشوری احساس کند کلاه سرش رفته و با استفاده از زور به یک ملت فشار وارد کند کاری غیرعقلانی و غیرمنطقی است، خاطرنشان کرد: ‌هرکس قرارداد یا توافقی را امضا کند و آن را به هم بزند همه این اقدام را محکوم می‌کنند و ملت ایران سرفراز است که اهل گفت‌وگو، تعامل و منطق است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اتفاقات اخیر در منطقه خلیج فارس و منطقه خاورمیانه در ارتباط با ایران گفت: اتفاقات اخیر این پیام را به دنیا منتقل کرد که با منطق، گفتگو، استدلال و ادب می‌توان با ایران تعامل و مسایل را حل و فصل کرد و اگر از مسیر دیگری با ایران وارد گفت‌وگو شوند حتماً بازنده خواهند بود و منطقه آسیب خواهد دید.

‌جهانگیری با بیان اینکه ایران در طول تاریخ همواره حافظ امنیت منطقه و خلیج فارس بوده است، خاطرنشان کرد: برای حفاظت از امنیت منطقه نیاز به تشکیل ائتلاف نیست.

وی با بیان اینکه کسانی که به دنبال ائتلاف هستند هر گاه از مناطق خود خارج شده‌اند جز دامن زدن به ناامنی دستاورد دیگری به همراه نیاورده‌اند، اضافه کرد: امنیت منطقه را ایران با کمک کشورهای منطقه می‌تواند تأمین کند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برای اینکه همه از امنیت منطقه مطمئن باشند و ‌بتوانند از منطقه‌ای امن استفاده کنند راهی جز این نیست که فشارها ‌از ایران برداشته شود، تاکید کرد: ‌دشمنان باید بدون تحمیل فشار به ایران وارد مذاکره و گفت‌وگوی منطقی شوند و آن گاه خواهند دید که منطقه‌ای خوب و آرام برای همه فراهم خواهد شد.

‌جهانگیری ‌با بیان اینکه امروز در شرایط بسیار خطیری قرار داریم، تاکید کرد: آمریکایی‌ها براساس خوی دشمنی با جمهوری اسلامی ایران فشارهای خود را به خصوص در بخش اقتصادی بر ملت ایران افزایش داده‌اند و مردم ایران در سال های اخیر متحمل فشارهای فراوانی شده که ما شرمنده آنها هستیم.

وی با بیان اینکه این نوید را می‌دهم که ‌از شوک‌های مهمی عبور کرده‌ایم و در شرایط باثبات قرار گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: ‌امیدوارم شرایط پیش‌رو از نظر اقتصادی بهبود یافته و بتوانیم موانع را پشت سر گذاشته و در زمینه اشتغال، معیشت مردم و توسعه کشور گام های بلندتری برداریم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 0
    مردم از این همه فشار به تنگ آمدند وزندگیها ی که پاشیده شد از بیکاری وگرانی (اینم درستش کن) بعد شرمندگی شما به چه ما میخوره آقای جهانگیری
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 0
    شرمندگی دردی را درمان نمیکند .درد مردم را درمان کنید.فقر .کمبود .گرانی...