نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: دارو جزو نیازهای اساسی مردم است و دولت باید توجه جدی به آن داشته باشد

دستگاه های نظارتی به موضوع دارو ورود پیدا کنند/ دارو جزو نیازهای اساسی مردم است

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: اگرچه ۹۷درصد داروی مورد نیاز کشور تولید داخل می باشد اما مواد اولیه بسیاری از این دارو ها نیز وارداتی هستند .

وی تصریح کرد: با کمک مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی و رویکرد مجلس  شورای اسلامی در بودجه سنواتی نگاه و رویکرد بر داخلی سازی مواد اولیه در حوزه دارو و همچنین تولید دارو های وارداتی و واکسن ها است تا واردات در این حوزه به حداقل برسد زیرا از آن جا که این حوزه دانش بنیان است و هر روز محصولات جدیدی در دنیا تولید می شود، نباید توقع صفر شدن واردات را در این زمینه داشت.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دارو جزو نیازهای اساسی مردم است  و دولت باید توجه جدی به آن داشته باشد، افزود: داروهای داخلی جدیدی که هر چند مدت رونمایی از آن صورت می گیرد حاصل همین نگاه مجلس می باشد و این رویکرد مجلس که بالغ بر یک دهه می باشد باعث شده است که ایران جزو کشورهای پیشتاز  دنیا در حوزه دارو باشد.

وی در مورد مافیای دارو که وزیر بهداشت نیز به آن اشاره داشته است با آن برخورد خواهد کرد، بیان داشت : امیدواریم این موضوع رخ دهد و  وزارت بهداشت و دستگاه های نظارتی با کشف جرم با متخلفین در حوزه دارو که در این شرایط کشور ، بیشتر از آنکه به فکر مردم باشند به دنبال منفعت طلبی خودشان هستند برخورد صورت بگیرد.

قاضی زاده هاشمی افزود: قوه مجریه و قوه قضائیه باید مستندات فساد و نوع تعاملاتی که در این زمینه  وجود دارد را مورد بررسی قرار دهند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی درباره کمبود برخی دارو ها در داروخانه های شهر مشهد نیز اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ،  سازمان غذا و دارو و سازمان بازرسی استان  باید با بازدید میدانی به این موضوع رسیدگی فوری داشته باشند و کم کاری ها در این حوزه را کشف و با افراد متخلف در این زمینه برخورد کنند.      

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.