دو نفر از باند سه نفره سارقان حرفه‌ای که به گله احشام یورش می‌بردند و هر بار تعداد زیادی گوسفند را سرقت می‌کردند، در محاصره مأموران اداره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی استان گرفتار و شلیک پلیس پایان اقدامات مجرمانه اعضای باند را رقم زد.

سارقان احشام در دام پلیس

به وقوع پیوستن چندین سرقت سریالی از گله‌های گوسفندان در حاشیه شهر مشهد که تمامی آن‌ها به یک شیوه انجام شده بود، موجب شد تا بازپرس نخبه زعیم، رئیس شعبه ۶۰۹ دادسرای ناحیه ۶ مشهد مرجوعه‌ای قضایی را به پلیس آگاهی استان ارسال و در پی آن دستور انجام اقدامات پلیسی برای ردزنی سارقان شب رو به کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی داده شد.

 سرقت در تاریکی

از همین رو تحقیقات روی مستندات ارائه شده از برخی شکات در مرحله اولیه انجام و مشخص شد اعضای باند سه نفر و بیشتر سرقت‌ها را در زمانی انجام می‌دادند که هوا تاریک شده بود.

تمرکز مأموران زبده پلیس آگاهی استان روی یکی دیگر از سرنخ‌های موجود در پرونده به این نکته اشاره می‌کرد که سارقان در هر سرقت بین ۱۰ تا ۲۰ و در برخی از سرقت‌ها تعداد بیشتری گوسفند را به یغما می‌بردند و در این زمینه از یک وانت پیکان برای جابه‌جایی مال‌ها استفاده می‌کردند.

اقدامات فنی و پلیسی پس از چند روز روی اندک سرنخ‌های موجود، سبب شد تا هویت مالک پیکان وانت که او هم یکی از اعضای باند بود برملا و بسرعت موقعیت تردد او شناسایی و پس از انجام اقدامات تعقیب و مراقبتی در یک فرصت مناسب دستگیر شود.

با دستگیری مرد جوان، وی لب به اعتراف گشود و ماجرای یورش‌های شبانه‌شان را به گله‌ها توضیح داد. در ادامه او دیگر اعضای باند را هم لو داد.

 شلیک پلیس راه فرار سارق را بست

از همین رو مأموران برای دستگیری دومین عضو باند وارد عمل شده و تصمیم گرفتند تا در یک قرار صوری او را به منطقه‌ای از شهر بکشانند و دستگیر کنند. این ترفند پلیسی اجرا و نفر دوم باند سر قرار حاضر و در یک لحظه عملیات پلیسی آغاز و زمانی که متهم خودش را در چنگال عدالت گرفتار دید، برای رهایی از آن پا به فرار گذاشت و به دستور ایست پلیس توجهی نمی‌کرد؛ به این واسطه مأموران با استفاده از قانون به کارگیری سلاح ابتدا تیر هوایی شلیک کردند، اما باز هم متهم تصمیم به تسلیم شدن نداشت، تا اینکه مأموران پای سارق فراری را هدف گرفته و او را زمینگیر کردند.

در ادامه متهم دستگیر و بسرعت به مراکز درمانی منتقل شد. پس از این واکنش قاطعانه پلیس مشهد که منجر به متلاشی شدن باند سارقان شب رو شد، سومین عضو باند که او هم متواری بود، تحت تعقیب قرار گرفت. تحقیقات پلیسی برای کشف تعداد دقیق سرقت‌های صورت گرفته توسط اعضای باند شب‌رو ادامه دارد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.