نماینده شاهین‌شهر در مجلس از نامه شکایت نمایندگان به کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس، با موضوع شکایت از عضو هیات رئیسه مجلس به خاطر اظهارات ساختارشکنانه خبر داد.

درخواست نمایندگان برای عزل رحیمی از هیئت رئیسه مجلس

قدس آنلاین: حسینعلی حاجی دلیگانی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس نامه‌ای را امضا می‌کنند که در این نامه از اظهارات ساختارشکنانه علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه مجلس در جریان سوال وی از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شکایت شده است. 

 وی افزود: براساس این شکایت کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس طبق ماده 24 آیین‌نامه داخلی مجلس اظهارات علیرضا رحیمی را مورد بررسی قرار می‌دهد و چنانچه اظهارات وی ساختارشکنانه و برخلاف قانون تشخیص داده شود کمیسیون ‌آیین‌نامه وی را از عضویت در هیات رئیسه عزل می‌کند. 

متن نامه جمعی از نمایندگان مجلس به هیئت‌رئیسه به این شرح است:

بسمه تعالی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

جناب آقای دکتر لاریجانی

با سلام و احترام، اینجانبان امضاء کنندگان ذیل به استناد اختیارات مصرح در ماده 24 آیین‌نامه و با توجه به مسئولیت مشترک اعضای هیات رئیسه (ماده 23) و با توجه به مفاد متن سوگند (ماده 16 آیین‌نامه) و با عنایت به بند 11 ماده 22 در ارتباط با در دستورجلسه علنی قرار دادن سوال تعدادی از همکاران محترم که جناب علیرضا رحیمی (عضو محترم هیات رئیسه) در جلسه بند ح 98/4/31 از طرف سوال‌کنندگان سوال از وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را مطرح نمودند در بیان صریح سوال‌کننده که خود عضو هیات رئیسه می‌باشد مبنی بر این مهم (که وقتی از صدا و سیما و سپاه پاسداران نمی‌توان سوال کرد لذا...) که سوال در حوزه وظایف اصلی وزیر نمی‌باشد (ماده 206) شاکی بود، و درخواست داریم عنایت فرمائید اقدام عاجل مرتبط با اعمال ماده 24 صورت پذیرد. 

بیش از بیست نفر از نمایندگان این شکایت و درخواست را امضا کرده اند.

گفتنی است سوال نماینده تهران از امیر حاتمی در رابطه  با دسترسی به فیلم اعترافات و مستند مربوط به دو تابعیتی ها و علت پخش آن در جلسه علنی مجلس و محرمانه بودن آن، بود. وی اصرار داشت که وزیر دفاع باید بگوید  "د فیلم های امنیتی در کدام دستگاه تولید می شود، اگر اطلاعات سپاه این فیلم را تولید کرده چرا در صحن علنی پارلمان پخش می شود و یا اینکه باید مشخص شود فیلم های به مانند گاندو در کجا ساخته می شوند؟" 

پس از اینکه امیر حاتمی وزیر دفاع توضیحاتی درباره سوال این نماینده ارائه کرد و گفت این سوال در حیطه وظایف وی نیست.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.