قزوین_ منشور قرارگاه مطالبه گری آدینه ظهور در ۷ اصل طراحی شده که صراحت در گفتار، شجاعت در گفتار، همراه با بصیرت، دائمی، رعایت اخلاق و حدود شرع، پرهیز از بی انصافی و پرهیز از قول بغیر علم می‌شود.

صراحت در گفتار، شجاعت در گفتارو پرهیز از قول بغیر علم می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در یکی از سخنان خود فرموده اند که لشکر جوانان مؤمن و انقلابی باید وارد میدان مطالبه دائم و هوشیارانه آرمانها و کمک به تحقق اهداف انقلاب شود.

در همین راستا باید گفت که مطالبه داشتن، ابراز و پیگیری آن را مطالبه گری می‌نامند که از ویژگی‌های یک جامعه پویا و باانگیزه مهدوی است و مطالبه گری در درون خود نوعی آرمانگرایی را نمایندگی می‌کند، لذا جامعه بدون مطالبه، جامعه ای مرده و بدون آرمان است.

منشور قرارگاه مطالبه گری آدینه ظهور در ۷ اصل طراحی شده که صراحت در گفتار، شجاعت در گفتار، همراه با بصیرت، دائمی، رعایت اخلاق و حدود شرع، پرهیز از بی انصافی و پرهیز از قول بغیر علم می‌شود.

اهداف این منشور شامل زمینه سازی برای ظهور، اصلاح و سامان دادن امور و بیان نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت نظام می‌شود.

ویژگی مطالبه گری از دید این منشور این است که مطالبه گری باید متضمن ارزش‌های واقعی و آرمان‌های آن جامعه باشد و مغایرتی با قانون و عرف حاکم بر آن جامعه نداشته باشد، نحوه ابراز مطالبه و چگونگی پیگیری آن را مطرح کرده و در انتها تشخیص درست و صحیح مطالبه شونده و انتخاب زمان مناسب بیان می‌کند.

شیوه مطالبه گری از نگاه این منشور ایجاد نهاد شنیدن نظرات و مطالبات مردمی در حوزه، تذکر لسانی، نامه نگاری، طومار نویسی و تجمع، تبیین گفتمان عدالت خواهی در جامعه و امام جمعه هر شهر مسئول انقلاب آن شهر است، است.

از نگاه این منشور عناصر مهم در اتخاذ شیوه مطالبه گری شامل فضای مطالبه گری ؛ زمان شناسی و موضوع شناسی، مطالبه گری بر اساس مستندات قانونی و عدم قضاوت و پیش داوری در مطالبه گری است.

گفتنی است؛ قرارگاه مطالبه گری آدینه ظهور توسط دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.