ثبت ملی بایگ به عنوان شهر ملی ابریشم، گام بزرگی در رونق اقتصادی این محصول است که اثرات فراوانی درحوزه گردشگری ومعیشتی مردم به همراه خواهد داشت.

بررسی ثبت شهر بایگ به عنوان شهر ملی ابریشم کشور

به گزارش قدس آنلاین، فرماندار تربت حیدریه با اشاره به برگزاری جلسه دفاعیه شهربایگ به عنوان شهر ملی صنایع دستی ابریشم کشور درسازمان میراث فرهنگی وگردشگری باحضور معاون صنایع دستی کشور  گفت:  شهر بایگ از توابع شهرستان تربت حیدریه و شهرستان فیروزه به دلیل قابلیت های موجود، برای معرفی به عنوان شهر ملی صنایع دستی معرفی شده اند.
علی رستمی افزود: شهر بایگ و روستای بسک در نزدیکی آن بیش از ۱۲۰۰ کارگاه ابریشم کشی را در خود دارند و ۹۰ درصد مردم این منطقه با اشتغال در این حرفه، بیش از ۷۰ درصد ابریشم کشور را تولید می کنند.

فرماندارتربت حیدریه گفت: ابریشم کشی علاوه بر ظرفیت و مزیت خوبی که از نظر اقتصادی و اشتغال برای منطقه و استان دارد، می تواند به عنوان یک جاذبه کم نظیر گردشگری، سالانه بازدید کنندگان زیادی را از طریق تورهای گردشگری به منطقه جذب کند.
وی تصریح کرد: بنا داریم با تمرکز شماری از کارگاه های ابریشم کشی در یک نقطه و ایجاد بازارچه ابریشم، در کنار کار ابریشم کشی، با فراهم کردن زمینه تولید محصولات ابریشمی، برای تولیدات فعالان این بخش ارزش افزوده نیز ایجاد کنیم.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.