خراسان جنوبی _مسئول ستاد کمک به بازسازی عتبات عالیات شهرستان بشرویه گفت: بانوان خیر و نیک اندیش شهرستان بشرویه پیش از ظهر امروز بافت چهل و چهارمین فرش دستباف را برای کمک به بازسازی عتبات عالیات به پایان بردند .

برش چهل و چهارمین فرش دستباف برای کمک به بازسازی عتبات عالیات

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه، حجت الاسلام  شیخ علی اکبر حدادیان در مراسم برش چهل و چهارمین فرش دست بافت در کارگاه قالی بافی عتبات عالیات بشرویه گفت: با پیشنهاد جمعی از بانوان خیر و رهروان حضرت زهرا (س) از ۵ سال پیش کارگاههای بافت قالی برای کمک به بازسازی عتبات عالیات دایر شد, که در این زمینه با همکاری ادارات و نهادها و شرکت فرش دستباف بشرویه به منظور تامین مواد اولیه ,و بازاریابی برای فروش مقدمات کار فراهم و کار ثبت نام بانوان داوطلب آغاز گردید.

 وی گفت : به همت بانوان خیر اندیش جمع بسیار زیادی برای مشارکت در بافت قالی ثبت نام کرده اند, که به همان نسبت توانستیم تعداد کارگاهها را افزایش داده و در سطح روستاها و مراکز دهستانها نیز این کارگاهها را دایر کنیم که استقبال بسیار خوبی از این برنامه معنوی و اقتصادی به عمل آمد.

مسئول ستاد کمک به بازسازی عتبات عالیات بشرویه اظهار داشت :بانوان شرکت کننده در این برنامه در کنار مشارکت برای بافت قالی برنامه های فرهنگی و مذهبی را از جمله قرائت قرآن,ختم صلوات و زیارت عاشورا را برگزار می کنند که این برنامه به یک مرکز نشر اعتقادات دینی و فرهنگی نیز تبدیل شده است .

حدادیان گفت : از آغاز شروع بکار کارگاههای قالی بافی تا کنون تعداد ۴۴ تخته فرش دست باف در ابعاد ۹و۱۸و۲۴ متری و ۴ تخته تابلو فرش در ابعاد یک متری  بافته شده که بخش اعظم مواد اولیه آن نیز توسط خانواده های خیر و نیک اندیش و علاقه مندان به مکتب حیات بخش آقا اباعبدالله الحسین (ع) تامین شده است .

وی گفت : قالی های بافته شده با هماهنگی مسئولین استانی و همکاری شرکت فرش دستباف شهرستان به بازارها و نمایشگاههای بین المللی با بالاترین قیمت عرضه شده و وجوه آن به ستاد بازسازی عتبات عالیات هدیه می شود .

حجت الاسلام  سید محمد معلمی امام جمعه بشرویه هم با قدردانی از بانوان خیر و نیک اندیش گفت :قطعا زحمات و تلاش خواهران گرامی که بخشی از وقت زندگی خود را به این امر معنوی اختصاص می دهند, در پیشگاه خداوند اجر و پاداش مضاعفی دارند و انشاءالله در پیشگاه بی بی حضرت زهرا (س) ماجورند .

وی گفت : عشق به خاندان عصمت و ولایت و بخصوص حرم و بارگاه آقا اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای کربلا قابل توصیف نیست, و مقام کسانی که در این راه خیر و زمینه سازی برای پیاده روی اربعین حسینی قدم برمی دارند, کمتر از جایگاه شهدانخواهد بود, و باید قدر این لحظاتی را که خداوند توفیق داده تا در این مسیر ها گام برداریم بدانیم ,چرا که فرصتی اگر از دست برود قابل بازگشت نبوده و بعدا حسرت و پشیمانی نصیب ما خواهد شد .    

/انتهای پیام.

/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.