رئیس اتحادیه باطری فروشان مشهد گفت:قیمت خودرو و نوسانات بازار ارز هیچ کدام بر روی قیمت باطری داخلی تاثیری نداشته است.

باطری ایرانی کیفیت بالایی دارد/افزایش قیمت چندانی نداشته ایم

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: باطری خودرو از نمونه اقلام و محصولات اساسی و ضروری برای اتومبیل به شمار می‌رود. محصولی که مدتی پیش به علت به دلایل نا معلوم قیمتی نجومی پیدا کرده بود.

درهمین خصوص خلیل مشهدی رئیس اتحادیه باطری فروشان مشهد گفت:متاسفانه سال ۹۷ سال خیلی بدی برای بازار باطری بود. نرسیدن مواد اولیه با کارخانجات وعمل نکردن کارخانجات برای تولید و ارائه باطری باعث شد که همشهریان و متقاضیان باطری خودرو قیمتهای بالایی را برای تهیه این قلم جنس برای اتومبیلشان متحمل شوند.

وی افزود: ولی خوشبختانه امسال به لحاظ کمی هیچ مشکلی در بازار باطری وجود ندارد و تولیدات داخلی به وفور در دسترس استفاده کنندگان قرار دارد لازم به ذکر است که باطری های داخلی به لحاظ کیفی توان رقابتی با نمونه های خارجیشان را دارند ودقیقا به همین دلیل قیمت باطری امسال افزایش چندانی نداشته است که البته همین ۲۵ درصد افزایشی هم که در بازار شاهد آن هستید به دلیل بالا رفتن مزد کارگردان و حق بیمه و ... و درواقع همراه با تورم روز بوده است.

مشهدی ادامه داد: باطری های خارجی موجود در بازار فقط ده درصد از کل باطری های در دسترس مردم هستند که آنهم به دلیل تامین کردن سلیقه همه مشتریان است چون پیش می آید فردی که اتومبیل خارجی دارد تمایل دارد از باطری خارجی هم استفاده کند وگرنه اکثرا مشتریان خواهان باطری های هستند و همه توصیه ما هم به همکارانمان این است که از برای اینکه کارخانجات داخلیمان رونق داشته باشد از محصولات ایرانی استفاده کنند. چون باطری های داخلی خدمات فروش بیشتری دارند در حالیکه باطری های خارجی با سه برابر قیمت نسبت به نمونه ایرانی اش فقط شش ماه گارانتی خدمات دارد این در حالی است که باطری داخلی با یک قیمت کاملا متعادل حدود ۱۶ ماه گارانتی دارد پس طبیعی است که مصرف کننده بخواهد از جنس ایرانی استفاده کند.

رئیس اتحادیه باطری فروشان در پاسخ به این سئوال که نوسانات ارز تا چه اندازه بر قیمت باطری تاثیر گذار بوده است گفت: نه افت قیمت خودرو و نه نوسانات بازار ارز هیچ کدام بر روی قیمت باطری داخلی تاثیری نداشته است و این افزایش یا کاهش قیمتی فقط مربوط به باطری های خارجی است که همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردم در حال حاضر تقریبا کمتر از ده درصد از کل بازار را باطری های خارجی تامین می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰۰ نفر مجوز فروش باطری دارند که تقریبا اکثرا از متخصصان این صنف هستند چون این افراد در زمان دریافت پروانه ملزم به گذراندن آزمون فنی عملی و تئوری هستند. و شاهد این ادعا هم این است که آمار شکایات ما به صنف نسبت به دیگر صنوف خیلی کمتر است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.