با حضور استاندار خراسان رضوی جلسه ستاد بازآفرینی استان خراسان رضوی ویژه حاشیه نشینی شهر مشهد برگزار شد و در آن معضلات بر سر راه مصوبات جلسات قبلی مورد بررسی قرار گرفت.

جلسه بازآفرینی استان ویژه حاشیه نشینی شهر مشهد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در حاشیه این جلسه و در جمع خبرنگاران در خصوص محتوای جلسه حاشیه نشینی شهر مشهد گفت: جلسه امروز در راستای سیاست های استان در خصوص حاشیه نشینی شهر مشهد برگزار شد که درآن مصوبات جلسات قبلی مورد بازخوانی قرار گرفت و در همین راستا معضلات برخی از مصوبات که جنبه کالبدی داشتند مرور و عنوان شد.

وحید قربانی ضمن بیان این که سه دسته سیاست در حوزه حاشیه نشینی شهر مشهد در استان وجود دارد، تشریح کرد: یکی از این سیاست ها در حوزه ساخت مسکن است که در این جلسه برخی از موانع  و مشکلات موجود مطرح و با تدبیراستاندار برخی از این مشکلات حل شد تا این کار سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی در همین راستا افزود: سیاست دوم ما در خصوص ساماندهی مسائل اجتماعی و آسیب های ناشی از آن در حاشیه شهر مشهد است که در این خصوص همانطور که قبلا اعلام شده بود قرار است تا پایان مهر ماه تعداد ۶۶ دفتر تسهیلگری در ۶۶ محله مستقر شوند که در این دفاتر تسهیلگری، غربالگری اجتماعی و پرداختن به مسائل محلات  انجام خواهد شد.

قربانی اضافه کرد: ۶ محله از این ۶۶ محله در پرداختن به آسیب های  اجتماعی اولویت خواهند داشت که برنامه نجات با محوریت دستگاه های اجتماعی مدار در سطح استان در آن ها اجرایی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این جلسه گزارش برخی از طرح های کالبدی، پروژه های زیرساختی مثل آب، برق و گاز و وضعیت برخی از پروژه های عمرانی از نظر اعتباراتی که دولت برای آنها اختصاص داده بود گزارش شد که در همین راستا راه و شهرسازی توانسته است حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در زمینه پروژه های عمرانی جذب کند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به کاربری برخی از پهنه های مشخص شده در حاشیه شهر مشهد  پرداخت و افزود: در پهنه های حاشیه شهر مشهد کاربری هایی وجود دارد که دستیابی به همین کاربری ها و ظرفیت های محلات در دستور کار توسعه گرانی خواهد بود که در آن مناطق مستقر خواهند شد.

قربانی ضمن اشاره به این که مسئله بد مسکنی حاشیه نشینان محلات شناسایی شده در قالب برنامه های تدارک دیده شده در حوزه مسکن رفع خواهد شد، اذعان کرد: همچنین به کمبود خدمات زیرساختی و عمومی و روبنایی در قالب طرح های کالبدی و عمرانی پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.