به همت اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی طرح «ترجمان آفتاب» در ایستگاه‌های مطالعه کتاب زائر اجرا می‌شود.

اجرای طرح «ترجمان آفتاب» در حرم امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، طرح مطالعه کتاب زائر تحت عنوان «ترجمان آفتاب» با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت زائرین بارگاه منور رضوی از سال ۹۵ شروع به کار کرد که در ابتدا فقط در رواق‌های حر عاملی و شیخ طوسی و در برخی از مناسبت‌ها، در ابعاد محدود انجام می‌شد و پس از گذشت سه سال، امسال با عنایت آقا امام رضا(ع) و برنامه‌ریزی‌های بیشتر، اداره تولیدات فرهنگی وابسته به معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی بر آن شد تا این طرح را به صورت گسترده‌تر در سطح حرم مطهر رضوی اجرا کند.
ارائه بیش از ۳۰ عنوان کتاب با شمارگان ۲۰ هزار جلد از انتشارات مختلف از جمله معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی، به‌نشر، انقلاب اسلامی و... با محوریت معارف رضوی در قالب‌ها و موضوعات متنوع ویژه تمام رده‌های سنی زائران و مجاوران در ایستگاه‌های مطالعه کتاب زائر ترجمان آفتاب خدماتی است که امسال برای نخستین بار در راستای توجه به نیاز فرهنگی زائران و مجاوران حرم امام مهربانی‌ها صورت می‌گیرد.
ایستگاه‌های مطالعه کتاب زائر ترجمان آفتاب از ابتدای ماه ذی‌القعده فعال شده و به مدت یک ماه در رواق‌های امام خمینی‌(ره)، رواق دارالحجه، دارالقرآن، مدرسه پریزاد و رواق حضرت زهرا(س) پذیرای علاقه‌مندان به مطالعه است.
برنامه ترجمان آفتاب شامل تجهیز قفسه‌های کتاب جهت مطالعه زائران در رواق‌های حرم مطهر رضوی و ایجاد سرای کتاب در رواق‌های حرم با رویکرد ترویج آموزه‌های رضوی و فراگیری دانش اهل بیت‌(ع) و ترویج آن در جامعه اجرا شده است.
چشمه معارف رضوی، غریب پیروز، دورتاب، پرسمان رضوی(مجموعه هفت جلدی)، یک قمقمه دریا، بر مدار آفتاب، امام رضا(ع) و زندگی، یک سفر شیرین، آفتاب خراسان، ابرک و دختر دانا، پابوس، زیارت‌نامه گل یاس و... از جمله محصولات مکتوب اداره تولیدات فرهنگی وابسته به معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی است که در طرح «ترجمان آفتاب» ایستگاه‌های مطالعه کتاب زائر در اختیار زائران و مجاورین امام رضا(ع) گرفته است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.