موضوعی که بسیار اهمیت دارد این است که تعرفه های رومینگ همراه اول در ایام حج ثابت نیست و با نوسان نرخ ارز دارای تغییرات می شود.

جزئیات تعرفه های ارتباطی برای حاجیان خراسانی /نوسان تعرفه ها با تغییر قیمت دلار

قدس آنلاین - وحید اکرمی: چند روزی بیشتر به موسم حج ابراهیمی باقی نمانده است. در این میان برخی از کاروانهای خراسانی حج راهی سرزمین وحی شده اند و برخی دیگر در نوبت پرواز قرار دارند. 

اما یکی از موضوعات حائز اهمیت برای حاجیان ارتباط با خانواده های خود در ایران است که معمولا به صورت تلفنی یا اینترنتی صورت می گیرد. ارتباط برقرار کردن با ایران، هزینه هایی برای حاجیان در بر خواهد داشت و مدیریت این هزینه ها برای آنها بسیار مهم خواهد بود. به همین منظور با مدیران همراه اول و ایرانسل به عنوان دو اپراتور اصلی خدمات دهنده به حجاج بیت الله الحرام به گفت و گو پرداختیم که از منظرتان می گذرد.

اهدای سیم کارت اعتباری رایگان

شریفی فر، رئیس اداره امور مشتریان ارتباطات سیار مخابرات استان خراسان رضوی در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار داشت: امسال از طرف همراه اول به تمام حجاج، سیم کارت های اعتباری هدیه داده شده است تا بتوانند هزینه های خود را مدیریت کنند. حاجیان مکه مکرمه و مدینه منوره، این سیم کارتهای رایگان را می توانند از برخی از دفاتر پیشخوان دولتی که مشخص شده اند تهیه نمایند.

وی ادامه داد: مشترکین همراه اولی که امسال در حج ابراهیمی در عربستان حضور خواهند داشت می‌توانند از مزایای رومینگ بین الملل و پرداخت هزینه های ارزی استفاده نمایند.

وی در خصوص میزان تعرفه های رومینگ بین الملل گفت: نرخ تماس با ایران به ازای هر دقیقه ۳۶۰۰ تومان، نرخ تماس از ایران به ازای هر دقیقه ۲۴۰۰ تومان، مکالمه داخل کشور عربستان به ازای هر دقیقه ۲۰۰۰ تومان، اینترنت مصرف آزاد به ازای هر مگا بایت ۵۰۰ تومان، ارسال پیامک ۱۰۰۰ تومان و دریافت پیامک رایگان می باشد.

رئیس اداره امور مشتریان ارتباطات سیار مخابرات استان خراسان رضوی ابراز داشت: موضوعی که بسیار اهمیت دارد این است که تعرفه های رومینگ همراه اول در ایام حج ثابت نیست و با نوسان نرخ ارز دارای تغییرات می شود. این موضوع به این دلیل است که تبادلات بین ما با اپراتورهای بین المللی با ارزهای رایج انجام می شود. یعنی با پایین و بالا رفتن نرخ ارز هزینه مکالمات نیز تغییر می کند.

وی افزود: زائرین می توانند با خرید بسته اینترنت رومینگ بین الملل، ویژه ایام حج، ضمن پرداخت هزینه کمترو اطلاع یافتن از میزان استفاده اینترنت مصرفی خود، میزان مصرف را مدیریت کنند.

شریفی فر در مورد جزئیات بسته های اینترنت رومینگ بین الملل عنوان کرد: زائران می توانند از ۴ بسته اینترنتی که مخصوص این ایام در نظر گرفته شده استفاده نمایند. کم هزینه ترین این بسته ها، بسته ۱۰۰ مگابایتی یک روزه به قیمت ۲۵۰۰۰ تومان است و بسته اینترنتی ۱۰۲۴ مگا بایتی هفت روزه به قیمت ۱۸۰۰۰۰ تومان، که بیشترین هزینه پرداختی را برای زوار خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: زائرین باید توجه داشته باشند که مدت زمان استفاده از بسته رومینگ بین الملل، از تاریخ خرید بسته شروع خواهد شد و پس از بازگشت از سفر حج امکان ادامه استفاده از بسته‌های رومینگ فراهم نخواهد بود. لذا بهتر است خریداری بسته را با توجه به تاریخ خروج خود از ایران انجام دهند.

روزانه ۱۰ مگا بایت اینترنت رایگان برای حجاج

همچنین روابط عمومی ایرانسل در خصوص تعرفه های مشترکین این اپراتور که به حج مشرف می شوند اعلام کرد: از دهم تیرماه امسال تعرفه‌های تخفیفی برای مکالمه و اینترنت برای مشترکینی که به حج مشرف می‌شوند در دسترس قرار گرفته است و این افراد می‌توانند تا ۲۰ شهریور ماه از آن استفاده کنند. حجاج ایرانسلی می‌توانند از تخفیف‌های ارائه شده برای مکالمه، بسته‌های اینترنتی و روزانه ۱۰ مگابایت اینترنت رایگان روی دو اپراتور زین و موبیلی در کشور عربستان استفاده کنند.

وی ادامه داد: تعرفه مشترکین ایرانسل، برای برقراری تماس به ازای دریافت تماس ۲۰۰۰ تومان، مکالمات داخلی در کشور عربستان و تماس با ایران ۳۸۰۰ تومان و ارسال پیامک ۹۰۰ تومان خواهد بود. دریافت پیامک رایگان است.

وی تصریح کرد: مشترکان ایرانسل می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۸*۱۱۱۱* و یا استفاده از نرم افزار کاربردی ایرانسل من پس از فعال‌سازی رومینگ بین المللی از بسته‌های ۱۰ مگابایت روزانه رایگان خود استفاده کنند. همچنین بسته‌های ویژه ارائه شده با شماره‌گیری کد #۲*۳*۱۱۱۱* یا از طریق نرم افزار کاربردی ایرانسل ‌من در دسترس مشترکان قرار دارند.

وی ابراز داشت: ایرانسل ۵ بسته‌ ویژه ۷۵ تا ۱۰۲۴ مگابایتی، برای حجاج در نظر گرفته است که این دسته از مشترکین ایرانسل از زمان فعال‌سازی بسته‌های ویژه حج تا یک هفته برای استفاده از آن‌ها زمان دارند.

وی افزود: همچنین این امکان برای مشترکان فراهم شده است که در صورت بروز مشکل و یا درخواست راهنمایی، با شماره‌گیری شماره ۰۰۹۸۹۳۷۷۱۱۰۰۰۰ با مرکز پشتیبانی اختصاصی ایرانسل به صورت ۲۴ ساعته در تماس باشند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این، ایرانسل با اعزام نمایندگان و کارشناسان خود به شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره و استقرار در بعثه مقام معظم رهبری، برای پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات زائران گرامی در ایام حج آماده خدمت‌رسانی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.