رسانه های پاکستانی روز سه شنبه نوشتند: «عمران خان» نخست وزیر این کشور برای کمک به حل تنش های منطقه ای تمایل خود را برای میانجیگری بین ایران و آمریکا اعلام کرده است.

رسانه‌های پاکستان: عمران خان تمایل به میانجیگری بین تهران و واشنگتن دارد

قدس آنلاین: هرچند در جریان سفر رسمی نخست وزیر پاکستان به آمریکا مطلبی درخصوص رایزنی دو کشور برای کاهش تنش های منطقه ای و یا موضوعات مرتبط با ایران منتشر نشده است اما با توجه به مصاحبه عمران خان با شبکه فاکس نیوز به نظر می رسد وی مواضع دولت اسلام آباد در ارتباط با تحولات اخیر در منطقه و مخالفت با تشدید تنش ها میان تهران و واشنگتن را به اطلاع کاخ سفید رسانده باشد.

نخست وزیر پاکستان طی گفت وگو با مجری برنامه شبکه فاکس نیوز گفت: بدون شک تنش با ایران ما را نیز تحت تاثیر قرار خوهد داد.

وی اظهار داشت: تنش ها نه تنها پاکستان بلکه قیمت جهانی نفت، امارات و عربستان را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

عمران خان تاکید کرد: اسلام آباد حاضر به انجام هر کاری برای کمک به حل مسالمت آمیز تنش ها در منطقه است.

نخست وزیر پاکستان در دیدار «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که سوم خردادماه امسال به اسلام آباد سفر کرده بود ضمن ابراز نگرانی از تحولات اخیر در خلیج فارس، گفت: پاکستان آماده کمک به تنش زدایی در منطقه است.

وی گفته بود که جنگ راه حل هیچ مشکلی نیست و تشدید بیشتر این وضعیت در منطقه ای که از قبل با بحران مواجه است، به نفع هیچیک از طرف ها نیست بنابراین ما از تمامی طرف ها در وضعیت فعلی خواستار خویشتنداری حداکثری هستیم.

دولت پاکستان طی ماه های اخیر و در واکنش به تحولات مربوط به تهران-واشنگتن و افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس، گفت: تحرکات آمریکا نگران کننده است و موجب افزایش تنش ها در منطقه می شود.

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: اسلام آباد ضمن مخالفت با هرگونه رویارویی و تنش، از تمامی طرف ها می خواهد تا با خویشتنداری از طریق گفت وگو و مذاکره به رفع اختلافات بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.