یکی از چالش‌های اصلی پیش‌روی بوریس جانسون ماجرای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یا طرح موسوم به برکسیت است.

ابر سیاه برکسیت بر نخست‌وزیری بوریس جانسون سایه افکنده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سرانجام پس از ماه‌ها کشمکش سیاسی در انگلیس، تکلیف رئیس جدید حزب حاکم این کشور و سکاندار دفتر نخست وزیری انگلیس مشخص شد.

حال بوریس جانسون که از شهرداری لندن جدا شده، سکاندار دولت انگلیس است. وی در شرایط سختی نخست وزیری انگلیس را برعهده گرفته است. یکی از چالش‌های اصلی پیش روی بوریس جانسون ماجرای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یا طرح موسوم به برکسیت است. در واقع، ناتوانی در حل همین مسئله بود که تزرا می‌، نخست وزیر سابق را سرانجام به استعفا و خداحافظی توام با گریه از دفتر نخست‌وزیری کشاند.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد هنوز اختلاف نظر مردم انگلیس درباره برکسیت ادامه دارد. حال بوریس جانسون باید این پرونده را دنبال کند آن هم سه سال پس از آنکه مردم انگلیس با شرکت در همه پرسی اعلام کردند به طرح برکسیت رای مثبت می‌دهند.

بوریس جانسون که زمانی هدایت دستگاه دیپلماسی انگلیس را برعهده داشت حال باید با گذر از موقعیت وزیر امور خارجه پیشین کشورش با حضور در پلاک شماره ده خیابان داونینگ لندن که محل کار نخست وزیر است، برای حل معضل برکسیت چاره اندیشی کند.

مردم انگلیس می‌گویند بوریس جانسون باید هرچه سریعتر برای حل این مسئله چاره اندیشی کند و نباید این شرایط استمرار داشته باشد. روز گذشته هم شماری از انگلیسی‌ها در نزدیک مقر حزب محافظه کار جمع شدند تا این گفته خود را به گوش بوریس جانسون برسانند. آن‌ها می‌گفتند روند برکسیت بسیار طولانی شده است.

یکی از این افراد می‌گفت: اقتصاد ما در شرایط سقوط آزاد قرار گرفته است. مردم کارشان را از دست می‌دهند. سرمایه‌گذاری‌ها انجام نمی‌شود. مردم نمی‌دانند کجا سرمایه‌گذاری کنند... کسب و کارها دچار رکود شده است زیرا سرمایه‌گذاران نمی‌دانند کارها به چه صورت خواهد شد. آن‌ها نمی‌دانند باید چه کار کنند.

شرکت کنندگان در این تجمع می‌گفتند برکسیت اقدامی جنون آمیز است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.