۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 664654

فرماندار قوچان گفت: تاکنون افزون بر ۲۶ هزار تن گندم دولتی، توافقی و بذری در این شهرستان خریداری‌ شده است که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش بیش از سه برابری داشته است.

حجم خرید گندم در قوچان سه برابر شد

به گزارش قدس آنلاین، هادی رجایی نیا در جلسه شورای اداری شهرستان قوچان افزود: میزان خرید گندم در سال گذشته هشت هزار تن بوده و این در حالی است که فصل خرید گندم به پایان نرسیده و با ورود گندمِ بخش مرزی باجگیران این میزان افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در راستای مولد شدن روستاها، باید سند توسعه اقتصادی و اشتغال روستایی برای همه آن‌ها تدوین شود اضافه کرد: تاکنون این سند برای دهستان قوچان عتیق، شیرین دره و شش روستای دولت‌خانه تدوین‌شده است که همه مدیران اجرایی علی‌الخصوص بانک‌ها باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار قوچان گفت: دستورالعملی استانی مبنی بر ضرورت اسکان مدیران در شهرستان محل خدمت ابلاغ‌شده است و مدیران غیر ساکن باید هرچه سریع‌تر در خصوص این موضوع تعیین تکلیف کنند.

رجایی نیا با اشاره به قرار داشتن در هفته مهارت‌آموزی و کارآفرینی و برگزاری نمایشگاه فنی و حرفه‌ای در این شهرستان گفت: قوچان در بسیاری از حرفه‌ها کمبود مهارت دارد و از طرفی هم توان آموزشی بالایی در جامعه وجود دارد و  شاید حلقه مفقوده‌ای در این بین وجود داشته که ظرفیت ایجاد شغل محقق نشده است از این رو  برگزاری نمایشگاه‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند این حلقه گمشده بوده و در ایجاد شغل مؤثر باشد.

وی نماز جمعه را سنگر اتحاد و همبستگی در جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: نماز جمعه جایگاه و ظرفیت بسیار رفیعی دارد که باید از این جایگاه استفاده کافی و وافی را ببریم.

رئیس شورای اداری شهرستان قوچان با یادآوری نهم مردادماه روز اهدای خون گفت: متأسفانه این شهرستان وضعیت خوبی در فرهنگ خون دادن ندارد در حالی که اهدای خون، اهدای زندگی و نیازمند فرهنگ‌سازی و عزم همگانی است.

رجایی نیا  پرداخت مالیات را از آموزه‌های دینی خواند که از بدو اسلام وجود داشته و افزود: مالیات به‌عنوان منبع تأمین مالی دولت محسوب می‌شود که نیازمند برقراری عدالت اجتماعی در این حوزه است و باید پایه‌های جدید مالیاتی که عمدتا افراد با سرمایه‌های کلان هستند و از پرداخت آن فرار می‌کنند شناسایی شوند.

امام‌جمعه قوچان نیز در این جلسه گفت: کارگزاران در نظام جمهوری اسلامی باید به یک برنامه‌ریزی مدون داشته باشند و اولویت‌ها، برنامه‌ها و اهداف ترسیم‌شده توسط نظام اسلامی را در حوزه کاری خود مشخص کنند.

 حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی افزود: اهدافی که در نظام اسلامی ترسیم می‌شود باید ویژگی جمهوریت داشته باشد یعنی مشخص باشد که مردم در کجای آن قرار دارند و بعد از آن توجه به مشروعیت است که سازگاری با مبانی اسلم دارد یا ندارد.

امام‌جمعه قوچان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید علاوه بر داشتن برنامه‌ به اتفاقات خاص و حوادث غیرمترقبه نیز توجه کنند.

حجت‌الاسلام دستجردی با تأکید بر اینکه دشمنان برای نظام اسلامی برنامه‌ریزی دارند و با حاشیه‌سازی به دنبال ایجاد خستگی در مسیر حرکت هستند افزود: جمهوری اسلامی ثمره مقاومت است نه سازش و مذاکره و  اگر حرکت انقلابی نبود امروز جریان مقاومت در تمام دنیا گسترش پیدا نمی‌کرد.

وی با گلایه از عدم حضور برخی مدیران در نماز جمعه افزود: مردم مطالبه جدی نسبت به این موضوع دارند که چرا مدیران در نماز جمعه و حتی نماز جماعت مساجد حضور پیدا نمی‌کنند و مسئولان باید پاسخگوی مردم در این زمینه باشند.

مدیر شعبه تأمین اجتماعی قوچان نیز در این جلسه گفت: این شهرستان دارای ۱۷ هزار و ۹۸۵ نفر بیمه‌شده اصلی و ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه‌شده تبعی است که شش هزار و ۱۵۹ نفر آن مستمری‌بگیر  هستند.

هادی ابوالحسن زاده بابیان اینکه در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی پرهزینه بوده و پردرآمد نیست افزود: ماهانه ۸۰ میلیارد ریال حقوق مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود که خوشبختانه علیرغم فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها تا به امروز یک روز هم در پرداخت حقوق مستمری‌بگیران تأخیر نداشته‌ایم.

وی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی گفت: دولت برای ۳۲ شغل مثل کارفرمایان کشاورزی، دامپروری و خبازی‌ها یارانه پرداخت می‌کند اما کارگران ساختمانی مشمول این قانون نیستند و حق بیمه‌های این گروه از پروانه‌های ساختمانی تأمین می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.