همدان-رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان از پیگیری اجرای طرح پوشش رودخانه های سطح شهر خبر داد.

پیگیری اجرای طرح پوشش رودخانه‌های شهر هستیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: پوشش رودخانه های سطح شهر از جمله پشت کشتارگاه سابق خضر، کوی کوثر، پشت دانشگاه پیام نور مرکز همدان در سالیان گذشته تلاش‌هایی برای پوشش این رودخانه‌ها انجام شده است.

علی فتحی با اشاره به وجود منازل در حریم رودخانه ها، اظهار کرد: شهرداری‌های مناطق و اداره راه و شهرسازی در سالهای گذشته به پوشش این رودخانه‌ها اقدام داشته‌اند؛ اما با توجه به سیلاب های ابتدای سال جاری، دستوری مبنی بر توقف پوشش رودخانه‌ها از طرف شرکت آب منطقه ای صادر شد.

فتحی با اعلام اینکه پیگیر پوشش رودخانه های سطح شهر هستیم، بیان کرد: البته دو پیمانکار از سوی اداره راه و شهرسازی مشغول پوشش رودخانه‌ها بودند که با توجه به نامه متوقف کردن فعالیت ها پوشش رودخانه، ادامه اجرای طرح نیمه کاره ماند.

وی با اشاره به نارضایتی ساکنان حریم رودخانه ها، افزود: با توجه به اینکه فاضلاب در مسیر رودخانه ها وارد رودخانه‌ها شده و بوی نامطبوع آن موجب آزار ساکنان حریم رودخانه می شود، لازم است پوشش این رودخانه ها با همکاری مسئولان ذی‌ربط صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا یادآور شد: در امر اجرای طرح پوشش رودخانه‌ها، دالان هایی که ساخته شده بودند تا حدودی نصب شده اند و حدود۳۰ تا ۴۰ درصد کار باقی مانده است؛ بر این اساس جلسه ای با مدیرعامل آب منطقه ای استان همدان تشکیل داده و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

فتحی در این زمینه گفت: بر اساس این جلسه مقرر شد مکاتباتی از طرف شهرداری نیز صورت پذیرد تا پوشش رودخانه ها به سرانجام برسد.

وی به اجرای پوشش رودخانه ها در محل های منوچهری، هنرستان و ... در سال‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: انتظار می‌رود با همت مسئولان امر از جمله شهرداری، راه و شهرسازی و آب منطقه‌ای بتوانیم اجرای طرح پوشش رودخانه‌ها را به اتمام برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.