نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه اخیری که با وزیر کشور داشتیم، قول داد که از طریق برنامه‌ریزی‌های جدید در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها، نسبت به ساماندهی بازار مسکن اقداماتی صورت گیرد.

برنامه جدید دولت برای ساماندهی بازار مسکن

قدس آنلاین: ابوالفضل موسوی‌بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نابه‌سامانی‌های موجود در بازار مسکن، گفت:در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی به دنبال اجرای طرح‌های متنوع مسکن‌سازی برای متعادل کردن عرضه و تقاضا در کشور است.

وی افزود: در جلسه اخیری که با وزیر کشور داشتیم، قول داد که از طریق برنامه‌ریزی‌های جدید در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها، نسبت به ساماندهی بازار مسکن اقداماتی صورت گیرد، زیرا این امر می‌تواند ظرفیت تولید مسکن را بهبود بخشد. 

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه دولت برای ارائه تسهیلات مسکن، اظهار داشت: بانک مرکزی در شرایط فعلی که با افزایش بی‌رویه قیمت مسکن مواجه هستیم، تسهیلات 160 میلیون تومانی را برای خرید مسکن طرح‌ریزی کرده که معتقدم این میزان تسهیلات، کفاف قیمت‌های کنونی مسکن را نمی‌دهد.

موسوی‌بیوکی تصریح کرد: در شرایط کنونی میانگین دریافتی کارمندان، حدود یک و نیم میلیون تا 2 میلیون تومان در ماه است، بنابراین در این شرایط یک زوج جوانی که تازه ازدواج کرده‌اند، توان پرداخت اقساط 5 میلیون تومانی تسهیلات مسکن را ندارند.

وی ادامه داد: دولت باید از راه‌کارهای مختلف برای کاهش مدت زمان انتظار خرید مسکن استفاده کند، یکی از این مسائل، تقویت قدرت مالی خریداران است که از طریق ارائه تسهیلات با سود کم و افزایش مدت زمان پرداخت امکان‌پذیر است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان با بیان اینکه دولت باید از راه‌های مختلف، از جمله ارائه اراضی رایگان، هزینه تولید مسکن را کاهش دهد، خاطرنشان کرد: طبق آمارهای موجود، در شرایط فعلی، مدت‌ زمان انتظار برای خرید مسکن به بالای 50 سال رسیده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.