۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 664678

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله(ع) گفت: تا زمانی‌که انگلیسی‌ها از ما عذرخواهی نکنند و نگویند غلط کردیم قطعاً بدانند کشتی آنها را رها نخواهیم کرد.

شرط ایران برای آزادی نفتکش انگلیس چیست؟

قدس آنلاین: سردار اسماعیل کوثری درباره توقیف کشتی ناقض قوانین بین‌المللی در آب‌های سرزمینی کشورمان اظهار کرد: کشتی انگلیسی توقیف‌شده توسط نیروهای مسلح کشورمان، قطعاً چندین خطا را مرتکب شده است که نخستین خطایش قطع ارتباط با جمهوری اسلامی ایران بوده؛ زیرا در هنگام ورود به خلیج فارس حتماً باید در تنگه هرمز با ما ارتباط داشته باشد و نباید ارتباطش را به هیج‌وجه قطع کند.

هیچ نهاد حقوقی اقدام انگلستان را در توقیف نفتکش کشورمان تأیید نکرده است
وی با اشاره به اینکه توقیف نفتکش انگلیسی ناقض قوانین نوعی مقابله به مثل محسوب می‌شود، گفت: ازآنجاکه آنها شروع‌کننده بودند، ما باید حق خودمان را می‌گرفتیم و با همین هدف این کار را انجام دادیم.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله(ع) تهران با تأکید بر اینکه هیچ نهاد حقوقی در سطح جهان اقدام انگلیس در توقیف کشتی کشورمان در آب‌های جهانی را نپذیرفته است، خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که انگلیسی‌ها بر اثر فریب آمریکایی‌ها این اقدام را انجام داده‌اند و البته از تأثیر تصمیمات خبیثانه مقامات انگلستان بر این اقدام نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

کوثری افزود: پرواضح است که نهادها و سازمان‌های حقوقی بین‌المللی نمی‌توانند از اقدام انگلیسی‌ها در نقض قوانین جهانی حمایت و ما را محکوم سازند؛ به خاطر اینکه انگلیسی‌های خبیث شروع‌کننده بودند.

وی با بیان اینکه حق هر ملتی است که از حق و حقوق مشروع خود در نظام بین‌الملل دفاع کند، یادآور شد: اما اگر سازمان‌ ملل برای رفع توقیف کشتی کشورمان توسط انگلیسی‌ها بلافاصله پادرمیانی می‌کرد ما می‌گفتیم لابد در جهان، حساب و کتابی حاکم است، اما وقتی این اقدام از سوی این سازمان صورت نگرفت، قطعاً حساب و کتابی در نظام جهانی وجود ندارد و در این شرایط تنها این خودمان هستیم که باید از حق و حقوقمان صیانت کنیم.

این کارشناس مسائل امنیتی تأکید کرد: تا زمانی‌که انگلیسی‌ها از ما عذرخواهی نکنند و نگویند غلط کردیم و نیز کشتی ما را رها نسازند، قطعاً بدانند کشتی آنها را رها نخواهیم کرد؛ زیرا جواب های، هوی است.

کوثری با اشاره به اینکه انگلیسی‌ها از این به بعد باید به خوبی بدانند اگر دست به کاری بزنند، قطعاً ما چند برابر آن را انجام خواهیم داد، گفت: در این بازی‌ای که به راه انداخته‌اند جمهوری اسلامی ایران متضرر نمی‌شود، بلکه آنها ضرر خواهند کرد. باید بدانند که سال‌های پس از جنگ جهانی دوم گذشته و از این به بعد، ملت‌ها تصمیم‌گیرنده هستند تا زیر بار هر زور و فشاری، کمر خم نکنند.

وی خاطرنشان کرد: تا به امروز انگلیسی‌ها به ظاهر عجز و پشیمانی خود را ابراز نکرده‌اند، اما به‌دنبال این موضوع هستند و تلاش می‌کنند تا راه‌حلی را بیابند که کمترین خسارت را متحمل شوند، اما قطعاً اقدام به عذرخواهی خواهند کرد و چون حق با جمهوری اسلامی ایران است، صبر ما در این خصوص زیاد است.

منبع: آنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.