رئیس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در فصل گرم سال قرار داریم و رسیدن دمای هوا در برخی نقاط استان به حدود ۵۰ درجه سلسیوس مسئله حادی نیست و پیش از این تجربه دمای بالا و ماندگاری گرما را داشته‌ایم و ممکن است در آینده نیز به وقوع بپیوندد.

واکنش هواشناسی به دمای ۵۰ درجه‌ در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، یحیی قائنی‌پور در واکنش به خبر رسیدن دمای هوا در استان به ۵۰ درجه سلسیوس، اظهار کرد: این روزها هوای گرم بر روی استان مستقر است و پیش‌بینی می‌شود هفته آینده دمای هوا در برخی نقاط استان به حدود ۵۰ درجه سلسیوس برسد، با این وجود پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده به بعد دمای هوا در سطح استان کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه «با افزایش دمای هوا مواجه بوده‌ایم»، ادامه داد: به هر حال در فصل گرم سال قرار داریم و رسیدن دمای هوا در برخی نقاط استان به حدود ۵۰ درجه سلسیوس مسئله حادی نیست و پیش از این تجربه دمای بالا و ماندگاری گرما را داشته‌ایم و ممکن است در آینده نیز به وقوع بپیوندد.
قائنی‌پور تصریح کرد: معمولاً بالاترین دمای هوا در سطح استان در شهر سرخس به ثبت می‌رسد. در دوره آماری دمای هوا ۴۸ درجه سلسیوس بود که امسال سرخس رکورد دمای هوا را شکست و دمای ۴۹ درجه سلسیوس را تجربه کرد.  
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس احتمال اینکه در نقاطی از استان دمای بالا داشته باشیم وجود دارد، اما احتمال اینکه دما هوا در اکثر شهرهای استان به ۵۰ درجه سلسیوس برسد وجود ندارد.
رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: باید توجه داشت گرمای هوا متخص خراسان و ایران نیست و در مرداد ماه با توجه به گسترش سامانه جنوبی و موج گرم آفریقایی  کل منطقه خاورمیانه درگیر گرمای هوا هستند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.