مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: همزمان با پایان فصل برداشت عسل در این شهرستان ۱۲ تن عسل تولید شد که این میزان نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشت.

تولید ۱۲ تن عسل در تایباد

به گزارش قدس آنلاین، محمد میری با اشاره به تولید هشت تن عسل در سال گذشته، اظهار کرد: طبق آمارهای ارائه شده از سوی زنبورستان‌ها در سال زراعی جاری ۱۷ بهره‌بردار و ۶ زنبوردار دارای شناسنامه در این شهرستان فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: در سال جاری یک‌هزار و ۷۵۵ کلونی زنبور عسل در این شهرستان به کار تولید عسل مشغول بودند که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است. زمان برداشت عسل در مرحله اول از اواسط خردادماه آغاز و تا نیمه تیرماه ادامه دارد و در مرحله دوم از اواخر تیرماه تا انتهای شهریور ماه انجام می‌شود.

میری بیشترین نوع عسل در شهرستان تایباد را از نوع خار شتر، پنبه، گیاهان کوهی، زعفران و گل ختمی معرفی کرد و افزود: زنبورداران پس از پایان فصل برداشت عسل در تایباد این منطقه را به مقصد نواحی گرمسیر کشور ترک می‌کنند.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۳۰ نفرروز در دوره‌های آموزشی زنبورداری در تایباد شرکت کردند. این حرفه زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۰۰ نفر را در شهرستان فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد مطرح کرد: اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان به لحاظ توسعه حرفه زنبورداری توانایی مطرح شدن در سطح استان را داراست.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.