گیلان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای از پیشرفت ۹۵ درصدی سد لاستیکی گالشکلام لنگرود خبر داد و گیلان گفت: با اتمام این پروژه ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری منطقه از منابع آن بهره‌مند می‌شوند.

پروژه سد لاستیکی «گالشکلام» لنگرود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای گیلان ،وحید خرمی به تشریح جزئیات سد لاستیکی گالشکلام لنگرود پرداخت و اظهار داشت: این سد لاستیکی با حجم تنظیمی ۱/۱ میلیون مترمکعب و با حجم مخزن ۲۸۰ هزار مترمکعب با هدف بهبود آبیاری اراضی شالیزاری منطقه بر روی رودخانه شلمانرود لنگرود در حال احداث است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصدی سد لاستیکی گالشکلام لنگرود خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر کارهای بتنی، سنگ چینی دیواره شیبدار، اجرای ساختمان بهره برداری و اداری، اجرای بخشی از محوطه سازی و فنس‌کشی و مواردی از این قبیل در پروژه مذکور انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان احداث و بهره‌برداری از سدهای لاستیکی در مناطق مختلف این استان را از جمله اولویت‌های کاری این شرکت اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به پیشرفت فیزیکی مطلوب پروژه سد لاستیکی گالشکلام و بعد از اتمام محوطه‌سازی‌ها، به زودی طرح مذکور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

خرمی با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی در روند تأمین آب زراعی مورد نیاز شالیزارهای گیلان از محل سد سفیدرود وجود ندارد گفت: در سال زراعی فعلی به طور آزمایشی سد لاستیکی گالشکلام لنگرود مورد بهره‌برداری قرار گرفت که با این اقدام سطح وسیعی از شالیزارهای منطقه از منابع آب این سد بهره‌مند شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.