جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به جواد کریمی‌ قدوسی نماینده مردم مشهد، گفت: آقای کریمی قدوسی، شما به شهر تربت جام آمدید و خطاب به مردم گفتید نماینده شما انقلابی نیست، نامه بنویسید تا وی رد صلاحیت شود! آقای کریمی قدوسی زمانی که اجداد شما و بستگان شما در از افغانستان به ایران آمدند ما بودیم که دفاع می کردیم. آقای کریمی قدوسی چه کسی به شما شناسنامه ایرانی داده است؟  این نطق نماینده تربت جام با واکنش کریمی قدوسی روبه‌رو شد و روز بعد در جلسه علنی مجلس خطاب به وی گفت:  گویا به آقای رحیمی جهان آبادی وعده سفارت ایران در افغانستان را داده اند. به او با اطمینان عرض می‌کنم که شما نه گندم کابل را خواهید خورد و نه عدسی مجلس یازدهم را.

کریمی قدوسی: اجداد مادری من اهل یزد و اجداد پدری‌ام اهل تربت حیدریه هستند

به گزارش قدس آنلاین، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره شبهه ایرانی‌الاصل نبودنش اظهار داشت: چون بنده عازم سفر حج هستم و حج نیابتی از طرف برخی اقوام و آشنایان دارم و شاید برنگردم، درباره رگ و ریشه این موضوع صحبت می‌کنم و قرار است مسئولان امر هم در این موضوع صحبت کنند. پدر مادر و خانواده بنده در مشهد شناخته‌شده هستند و ما طولانی‌مدت در آنجا سکونت داشتیم.

وی افزود: مادر ما اصالتا اهل یزد هستند، پدر بنده اهل تربت حیدریه بودند و 100 سال پیش زلزله‌ای که در تربت اتفاق می‌افتد به مشهد می‌آیند و ساکن می‌شوند. پدر بزرگ من که وی را بنده ندیده‌ام، تاجری در مشهد بودند و یک شب در کاروانسرایی از سقف کاروانسرا سقوط می‌کند و در قبرستان آنجا دفن می‌شوند. مادر بزرگ ما هم اصالتا یزدی بودند و در مشهد ساکن شدند و از یزدی‌های قدیمی و معروف هستند.

نماینده مردم مشهد ادامه داد: آنچه که ما از پدرمان در مورد مسائل خانواده خودشان شنیدیم این است که بعد از فوت پدر بزرگ ما، پدر بنده ابوالقاسم دو برادر به نام حسن و حسین داشت. پدر بنده متولد 1294 بود یعنی حدود 104 سال قبل که دوره قاجار می‌شد. بارِ خرج خانه بعد از فوت پدربزرگ ما، روی دوش پدر ما بود و از 6 سالگی در یکی از خیاطی‌های مشهد در نزدیکی حرم مطهر کار می‌کند. مادر بزرگ ما با آن دو پسر دیگرش همیشه درگیر بود که چرا خرج خانه روی دوش پدر بنده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    0 0
    از این کاراتون دست وردارید به مردم برسین اگه نمتونین ، به سلامت دعواتونو ببرین جای دیگه.