شاخص کل بورس تهران امروز بار دیگر به مدار رشد بازگشت و با افزایش ۱۵۸۶ واحدی به عدد ۲۵۲ هزار و ۸۶۵ واحدی رسید.

تقابل نیروها در بورس تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین، شاخص کل بورس تهران امروز بار دیگر به مدار رشد بازگشت و با افزایش ۱۵۸۶ واحدی به عدد ۲۵۲ هزار و ۸۶۵ واحدی رسید. هر چند تقابل دو نیروی احتیاط خریداران و بی انگیزگی فروشندگان سبب شد تا معاملات کم رمقی را شاهد باشیم. همچنان تقاضا در غول‌های کالایی اعم از پتروشیمی‌ها و فلزات و پالایشی دست بالا را دارد و حمایت قابل توجهی از نماگر اصلی بازار رقم زده است. در عین حال، در گروه‌های کوچک‌تر هم بازار رفتار متعادل‌تری از خود نشان می‌دهد و همین سبب شده تا سرعت رشد دو شاخص اصلی، یعنی شاخص کل و شاخص هم‌وزن یکسان شود.

پس از انتشار کارنامه‌های فصلی که توانست موج صعودی قدرتمندی را در بازار سهام رقم بزند، از روز گذشته شاهد انتشار گزارش‌های عملکرد شرکت‌ها طی تیرماه هستیم. مطالعه گزارش‌ها تا به اینجای کار نشان‌دهنده حرکت تولید و فروش اغلب شرکت‌ها بر مدار انتظارات و در مواردی هم فعالیت در سطحی مطلوب هستیم.

در بین گزارش‌های مهمی که امروز منتشر شد می‌توان به عملکرد فولاد خوزستان اشاره کرد که بلافاصله پس از انتشار توانست تقاضا را در این سهم تحریک کند و قیمت سهم را ارتقا بخشد.

در این شرایط شاهد بیشترین تاثیر بر شاخص کل بورس تهران طی معاملات روز چهارشنبه، از سوی نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت تهران، صنایع ملی مس ایران، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پالایش نفت بندرعباس بودیم. همچنین سهام شرکت‌های تامین ماسه ریخته‌گری، سیمان فارس و خوزستان، زغال‌سنگ نگین طبس و گروه صنعتی ملی بیشترین افزایش قیمت روزانه را تجربه کردند. بیشترین درصد کاهش قیمت اما با بداقبالی از آن نماد معاملاتی شرکت‌های گروه صنعتی بارز، داروسازی سینا، واسپاری ملت، سرمایه‌گذاری ملی و ایران یاساتایر ورابر شد.

در فرابورس ایران نیز شاخص کل رشد معادل ۲۲ واحد را تجربه کرد و در سطح ۳۲۹۲ واحدی ایستاد. در این بازار نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت لاوان، پالایش نفت شیراز و بیمه کوثر بیشترین نقش در رشد آیفکس را عهده‌دار بودند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.