زنجان-مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت:صنعتگران قدیمی، توانمند و آچاربه دست ظرفیت های فراموش شده اند.

صنعتگران قدیمی فراموش شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان  در نشست خبری بعدازظهر(چهارشنبه) با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌ها اجازه نمی‌دهند فرزندانشان دست به آچار شوند گفت:مهارت ترکیبی از دانایی،توانایی،اخلاق حرفه ای ،نگرش زیست محیطی و ایمنی و بهداشت است که باید به این پنج اصل توجه جدی صورت گیرد.

انصاری، مدیریت محلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را مهم خواند و یاد آورشد:مدیریت محلی،آداب و رسوم،فرهنگ جامعه متفاوت است و متاسفانه امروزه افردآچار بدست و صنعتگران بازنشسته به  فراموشی سپرده شده اند.

وی  با تاکید بر کیفیت بخشی آموزش های فنی و حرفه ای اظهارداشت: با اقدمات صورت گرفته  در صددیم تا برای جواز کسب و کاریابی ها داشتن کارت مهارت الزامی باشد.

 وی گفت: آموزش‌های مختلف در پادگان‌ها، زندان‌ها، کمپ های ترک اعتیاد  و دانشگاه‌ها ارائه می‌شود تا این آموزش ها گامی در جهت کاهش مهضلات این افراد باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: مهارت‌آموزی، مشاوره و هدایت شغلی و آموزشی را از برنامه های اولویت  دار خود بر شمرد و اذعان داشت:با راه‌اندازی موسسات مشاوره شغلی درآینده نزدیک  به این مهم دست خواهیم یافت.

وی بروزرسانی کارگاه‌ها، رشته‌ها، ایجاد رشته‌های جدید، توسعه مشاغل خانگی را از دیگر برنامه های این اداره کل عنوان کرد و افزود:برای اولین بار آموزش رشته جوشکاری در زیر آب در سد گلابر اجرا شده است.

انصاری خاطرنشان کرد:کاربسیارارزشمندی درتولید محتوا با هدف آموزش برمبنای واقعیت‌های مجازی در استان انجام شده و در آینده نزدیک در این زمینه، قطب کشور می‌شویم.

 وی گفت: بر اساس رهگیری‌های انجام شده، قریب به ۴۰ درصد مهارت آموزان در این استان به فرصت های شغلی دست می یابند.

این مسئول در پاسخ به سوالی در خصوص آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در مقاطع ابتدایی در مدارس گفت: خدمت به مردم چارچوب ندارد،ما در مقاطع اول متوسطه به بالا ورود پیدا کردیم وهر موقع که اجازه ورود به مدارس ابتدایی را بدهند ما آمادگی داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.