رئیس فراکسیون مجمع خیرین سلامت مجلس گفت: سالانه هزار میلیاردتومان خیران کشور و ایرانیان مقیم خارج از کشور به حوزه سلامت کشور کمک می کنند.

کمک سالانه  هزار میلیاردتومان توسط خیران به حوزه سلامت کشور

دکتر محمد حسین قربانی در سفر به بردسکن در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت:  منابع خیرین با همکاری مجمع خیرین سلامت  براساس نیازمندی ها با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته توزیع می شود.  

وی با بیان اینکه برای خرید تجهیزات پزشکی  ۵۰ درصد آن توسط دانشگاههای علوم پزشکی کشور  و ۵۰ درصد آن توسط هیات امناء مجمع خیرین سلامت تامین می شود گفت:  با توجه به درخواست های  مدیران شهرستان بردسکن در بحث تامین تجهیزات  پزشکی با توجه به فعال بودن مجمع خیرین سلامت  مقرر شد ۵۰ درصد دانشگاه علوم پزشکی مشهد را هیات امناء تامین کند تا تجهیزات مورد نیاز برای بیمارستان  خریداری شود.  

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بحث پرداخت کارانه  پزشکان گفت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانسته  حق و حقوق پزشکان خانواده را به روز کند و ۵۰ درصد کارانه ها را  در حوزه بهداشت و درمان پرداخت کند.   وی این خبر را داد که با تامین اعتبار مورد نیاز ظرف ۳ ماه آینده  تمامی مطالبات در حوزه بهداشت و درمان پرداخت شود.  وی همچنین از پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان مطالبات تامین اجتماعی و  ۲ هزار   و ۷۰۰ میلیارد تومان بیمه  پایه سلامت پرداخت شده است  و امید است ظرف ۳ ماه آینده  دیگر مطالبات حوزه بهداشت و درمان کشور را به حداقل برسانیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس   به پروژه های نیمه تمام در سطح وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: بیشترین پروژه های عمرانی در سطح وزارت بهداشت طرح های بیمارستانی است که  متاسفانه در ساخت  برخی از آنها   مباحث  سطح بندی رعایت نشد و بدون کار کارشناسی  عملیات اجرایی آنها آغاز و به دلیل کمبود اعتبارات نیمه تمام رها شده است.

 وی اظهارداشت: متاسفانه برخی از بیمارستان هایی که ساخته شده است  ضریب اشغال ندارد  و به هیچ عنوان به  سطح بندی  آنها توجه نشده است.  

وی عنوان کرد: وزارت بهداشت  به جد دنبال تامین اعتبار برای پروژه های نیمه تمام بیمارستانی است که بردسکن هم جز این پروژه ها است که باید برای ساخت بیمارستان ۱۷۰ تختخوابی بردسکن  ردیف اعتباری  داده شود.  

قربانی گفت: تمامی مسایل و مشکات مطرح شده در حوزه بهداشت و درمان بردسکن در جلسه  جمع بندی که با حضور  استاندار خراسان رضوی، وزیر و معاونین  وزیر بهداشت و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان  مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مردم منطقه در آینده نه چندان دور نتایج این سفر را خواهند دید.  وی بر احداث بیمارستان جایگزین در بردسکن تاکید کرد و گفت:  به دنبال این مهم برای بردسکن خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.