نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه توسعه جهانی فرهنگ مهدویت نیازمند پدافند فرهنگی است، عنوان کرد: همه فعالان و نخبگان فرهنگی باید احساسات مهدویت را در بین مردم تبدیل به اعتقاد و باور کنند.

توسعه جهانی فرهنگ مهدویت نیازمند پدافند فرهنگی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی در اولین روز از دومین اجلاسیه سراسری فعالان مهدوی کشور که امروز در مرکز نمایشگاه¬ها و همایش¬های آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: اکنون فعالیت‌های متعددی در حوزه مهدویت انجام می‌شود، اما متاسفانه از حوزه احساسات یا نهایت یک تحقیق و پژوهش خارج نمی‌شود، در حالی که همه گرایش‌های مهدوی باید به صورت عملی، بنیادهای فکری مهدویت را در جامعه توسعه دهند.

وی اظهار کرد: همه فعالان و نخبگان فرهنگی در حوزه امام زمان¬شناسی باید احساسات مهدویت را در بین مردم جامعه تبدیل به اعتقاد و باور کرده و طبق اشاره مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبتنی بر زمینه سازی خورشید ولایت عظمی(اروحنا فداه) فعالیت کنند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در عصر حاضر که به خاطر ارتباطات گسترده جهانی رقابت بین فرهنگ‌ها شکل گرفته است، باید با طراحی یک پدافند فرهنگی، فرهنگ اسلامی را توسعه دهیم و آن را از گزند تهاجمات حفظ کنیم.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: تا کنون مجمع راهبردی اندیشه مهدویت نسبت به دیگر جریان‌هایی که در حوزه مهدویت فعالیت دارد، بهتر توانسته فرهنگ مهدویت را در عرصه عمل پوشش دهد.

وی با اشاره به اینکه توسعه مبانی تمدن اسلامی تحت عنوان تبیین زندگی اسلامی برای جوامع مسلمان و بشریت در جهان لازم است، گفت: باید توجه داشت عرصه زندگی ما میدان رقابت و برخورد فرهنگ‌های مختلف است و اتفاقا تکنولوژی دیجیتالی که ارتباطات جهانی را توسعه داده در دستان غرب و مستکبران است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: اگر در موقعیت رقابت تمدنی جهان افزون بر ترویج و ارائه تمدن نوین اسلامی، پدافند تمدنی نسبت به تمدن‌های شیطانی داشته باشیم در توسعه تمدن نوین اسلامی بیشتر موفق خواهیم شد، چراکه این مهم بدون پدافند فرهنگی ممکن نیست.

وی تاکید کرد: اگر ما در جریان پدافند فرهنگی قدم برنداریم یقینا در برابر فرهنگ‌های آلوده غربی دستمان خالی خواهد بود و جوان ما مورد تاثیر آن فرهنگ آلوده قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: امکان ندارد که فرهنگ غرب بیاید در متن فرهنگ خانواده ما حضور پر رنگ پیدا کند و ما بخواهیم در همین حالت مبلغ مهدویت باشیم و تمدن جهانی مهدوی را ایجاد کنیم چون نفوذ فرهنگ غرب برای ما دیگر جای فعالیت نمی‌گذارد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.