خراسان شمالی- مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: جوان ترین امام جمعه کشور در این استان با ۳۲ سال سن در شهر سنخواست و مسن ترین امام جمعه با ۶۳ سال در شهر غلامان به اقامه نماز جمعه می پردازند.

جوان ترین امام جمعه کشور در خراسان شمالی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده در نشست خبری به مناسبت سالروز اقامه نماز جمعه اظهار داشت: در حال حاضر در سطح استان ۱۶ امام جمعه، ۳۴ امام جمعه موقت به اقامه نماز جمعه می‌پردازند و از ظرفیت ۱۶ امام‌جمعه موقت جدید در استان بهره‌مند خواهیم شد.

وی میانگین سن امامان جمعه استان را ۵۰ سال عنوان کرد و افزود: این میانگین باید زیر ۴۵ سال باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص مراجعات مردمی به دفاتر ائمه جمعه استان گفت: دفتر ائمه جمعه محل رجوع مردم برای مشکلات است که شهروندان خراسان شمالی با موضوعاتی همچون اشتغال، ازدواج، مشاوره خانوادگی، مشکلات درسی، انتقال دانشجویان و سربازان به دفاتر ائمه جمعه خراسان شمالی مراجعه می کنند که این نشان از جایگاه این آئین در جامعه دارد.

وی تعداد پایگاه های نمازجمعه استان را ۱۶ پایگاه برشمرد و گفت: هر هفته ۶ تا ۱۲ هزار نمازگزار در نمازجمعه های استان حضور دارند که از این تعداد هزار نفر عوامل اجرایی اعضای ستاد های نمازجمعه را تشکیل می دهند.

آزموده در ادامه افزود:ازمجموع تعداد اعضای ستادهای نماز جمعه‌های استان ۶۰۰ نفر آنان آقایان و ۴۰۰ نفر را خانم‌ها را تشکیل می‌دهند که حدود ۵۰ درصد اعضای ستادهای نماز جمعه‌ها جوانان هستند.

وی در باره برنامه‌ها برای افزایش شمار پایگاه‌های برگزاری نماز جمعه در استان گفت: فعلاًبرای افزایش شمار پایگاه‌های برگزاری نماز جمعه در استان برنامه ای نیست و بیشتر تلاش داریم تا کیفیت برنامه‌های آئین عبادی و سیاسی ارتقا یابد.

مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی در ادامه افزود: نخستین نماز جمعه استان در سوم آبان ماه سال ۵۸ در شیروان اقامه‌شده و در بجنورد توسط آیت‌الله مهمان‌نواز در سال ۵۹ نخستین نماز جمعه اقامه شد.

آزموده اظهار داشت: حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی، امام‌جمعه جاجرم پرسابقه ترین امام‌جمعه کشور و استان هستند که ۲۳ سال از اقامه اولین نماز جمعه وی می‌گذرد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: ستاد نماز جمعه خراسان شمالی ۵ شهید گلگون‌کفن را تقدیم کرده که ۴ شهید از ستاد نماز جمعه بجنورد و یک شهید از ستاد نماز جمعه شیروان به انقلاب تقدیم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.