گیلان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: هفته دولت امسال، بالغ بر ۱۳ طرح صنعتی در گیلان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

۱۳ طرح صنعتی گیلان هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت گیلان ،فرهاد دلق‌پوش حمایت از ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف اشتغالزایی و رونق تولید را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده, امسال در هفته دولت بالغ بر ۱۳ طرح صنعتی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در مورد حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در واحدهای صنعتی جدید استان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: برای طرح‌های صنعتی گیلان که در هفته دولت افتتاح می‌شوند طبق برآوردها بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

دلق‌پوش ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی جدید را از اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خواند و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف گیلان وجود دارد مهاجرت صنعت و ایجاد واحدهای صنعتی در این استان رو به افزایش است.

وی به وجود ۲ هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی فعال در گیلان اشاره کرد و در تشریح میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای آن‌ها نیز ابراز داشت: برآوردها نشان می‌دهد حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این تعداد از واحدهای صنعتی موجود در استان گیلان بالغ بر ۷ هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تأکید بر اینکه هم‌اینک ۱۱۰ هزار واحد صنفی در سطح استان گیلان وجود دارد خاطرنشان کرد: سهم استان گیلان از حیث وجود واحدهای تولیدی کشور حدود ۳.۴ درصد از لحاظ تعداد است که البته این آمار و ارقام با توجه به افتتاح واحدهای جدید تغییر می‌کند.

دلق‌پوش صدور حدود یک هزار و ۳۹۴ مجوز صنعتی در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و در تشریح بیشتر این موضوع اظهار داشت: در حال حاضر طرح‌های مذکور بین ۱۰ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و سر جمع بیش از ۱۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری در آن‌ها انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.