لرستان- رییس کل دادگستری لرستان ظهر چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اظهار کرد: املاک شهرداری، ملک شخصی نیست و باید در راستای اهداف عمومی از آن استفاده شود.

املاک شهرداری ملک شخصی نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری لرستان جعفر بدری در خصوص پرونده تخلف برخی از مدیران استان اظهار کرد: عمده تخلفات درباره شهرداری‌ها و شوراهای شهر است و در این خصوص 14 نفر از مدیران متخلف استان و افراد مرتبط با آنها تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.
وی افزود: تصرف غیرقانونی در اعتبارات شهرداری‌ها و گرفتن امتیازات و سوءاستفاده مالی، تحمیل هزینه‌های غیر ضروری از بودجه شهرداری و تضییع اموال و املاک متعلق به شهرداری، اعمال نفوذ در کمیسیون‌ها و مراجع رسیدگی به تخلفات شهری به نفع متخلفین اعم از پیمانکاران و انبوه‌سازان، تحمیل نیروی انسانی برای استخدام در شهرداری‌ها و موسسات وابسته به آنها از جمله موارد اتهامی این اشخاص است.

بدری در ادامه با اشاره به اینکه اموال و اعتبارات شهرداری ملک شخصی آنها نیست که بخواهند از آن سوء استفاده کنند، بیان داشت: جرائم و عوارضی که از مردم گرفته می‌شود باید در جهت عمران و آبادانی شهر استفاده شود، هرگونه خیانت نسبت به اموال و در آمدهای عمومی جرم است و دستگاه قضایی مکلف است به موقع با آنها برخورد کند.

رییس کل دادگستری لرستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه قانون مداخله نهادهای دولتی را در قراردادها و خرید و فروش اموال عمومی ممنوع کرده، خاطر نشان کرد: در بعضی موارد گزارش‌هایی واصل شده که مدیران اجرایی مقررات این قانون را نادیده گرفته و قراردادهایی را به شهرداری‌ها تحمیل و منافعی را از این طریق بدست آورده‌اند.

وی در پایان سخنان خود گفت: اداره کل بازرسی موظف شده که جزییات بیشتری از این تخلفات را با انجام بازدیدهای دوره‌ای در اختیار مراجع قضایی قرار دهد و این پرونده‌ها به دور از هیاهو و جنجال‌های سیاسی و رسانه‌ای به موقع رسیدگی و نسبت به متخلفین اعمال قانون صورت پذیرد.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.