عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: این استان دو برابر تعداد فعلی پرستار، در این بخش نیرو نیاز دارد.

برگزاری آزمون جذب ۲۰ هزار پرستار در پاییز/ کاشمر، بردسکن و خلیل آباد به ۴۵۰ پرستار جدید نیاز دارد

بهروز بنیادی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: طی جلساتی که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره کمبود سرانه پرستار در کشور با حضور سازمان های مرتبط از جمله سازمان برنامه و بودجه برگزار شد توافقاتی برای جذب پرستار در سال جاری صورت گرفت.

وی با بیان اینکه طبق اطلاعات دریافت شده مجوز جذب ۲۰هزار پرستار در سراسر کشورگرفته شده است، تصریح کرد: وزیر محترم بهداشت و درمان اعلام داشته اند که در فصل پاییز آزمون جذب این پرستاران در سراسر کشور برگزار خواهد شد، اما مشخص نیست که از این ۲۰ هزار نفر چه تعداد در سال جاری جذب خواهند شد.   

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: سرانه علمی و استاندارد پرستار به ازائ هر تخت بیمارستانی ۱.۸پرستارمی باشد که به طور نمونه در حال حاضر در شهرستان های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن این سرانه۸.می باشد و به ۴۵۰پرستار جدید در این سه شهرستان نیاز است.

بنیادی با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی دو برابر تعداد فعلی، پرستار نیاز دارد، اظهار داشت: از طرفی پرستاران در حال حاضر گلایه هایی نسبت به پرداخت نشدن برخی از مطالباتشان دارند که اگر بیمه های مختلف تعهدات خود را به بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی به موقع پرداخت کنند پرداخت مطالبات پرستاران نیز مطلوب تر خواهد بود که در حال حاضر این پرداخت ها از طرف بیمه ها با تاخیر صورت می گیرد و باعث شده است روند پرداخت مطالبات پرستاران نیز با کندی پیش رود.

نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: در بودجه سال جاری نیز ردیف مناسبی در حوزه بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است که انتظار می رود دولت تخصیص مطلوبی را برای این حوزه که با سلامت مردم در ارتباط است انجام دهد.     

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.