قزوین_ مدیرحوزه علمیه خوهران استان قزوین با بیان اینکه آزمون حوزه علمیه خواهران در شهریورماه سالجاری برگزار می شود، گفت: ۲۰۵ نفر در سالجاری پذیرش می شوند.

 آزمون حوزه علمیه خواهران در شهریورماه برگزار می شود/۲۰۵ نفر در سالجاری پذیرش می شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام رضا کاظم لو روز پنج شنبه در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران رسانه‌های گروه استان در حوزه علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به جایگاه دانش اظهار داشت: علم و دانش، مایه اقتدار است و جامعه‌ای که دانش و هنر نداشته باشد آن جامعه عقب مانده خواهد بود.

وی افزود: رسالت خبرنگاری از کارهای دینی و تبلیغی است و ما خبرنگاران را از حوزه علمیه می‌دانیم.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان قزوین بیان کرد: دانش مایه اقتدار است و جامعه‌ای که دانش و هنر نداشته باشد باید بگوییم این جامعه عقب مانده خواهد بود؛ به عبارتی دانش و علم می تواند قدرت به همراه داشته باشد و اگر جامعه‌ای خالی از دانش و علم باشد، دیگران بر این جامعه قدرت و تسلط پیدا خواهند کرد.

کاظم لو با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد: رهبری در این بیانیه به موضوعات مختلف از جمله دانش اشاره کرده و عنوان کرده است که دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است و اگر جامعه اسلامی علم داشته باشد به اهداف خود می‌رسد.

وی با اشاره به پذیرش حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: پذیرش حوزه علمیه از ۲۳ تیرماه سالجاری همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) آغاز شده است و افراد دارای مدرک دیپلم و با معدل ۱۲ می‌توانند در حوزه علمیه ثبت نام کنند.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان قزوین ادامه داد: نحوه تحصیل در حوزه علمیه خواهران به صورت حضوری و غیرحضوری است و افراد تا ۳۰سال می‌توانند حضوری و افراد بالای ۳۰سال باید غیر حضوری ثبت تام کنند.

کاظم لو، حوزه علمیه را یک فرصت برای بانوان عنوان کرد و یادآور شد: بانوان می‌توانند به صورت رسمی در نوبت بعدازظهر در حوزه علمیه تحصیل کنند.

وی زمان برگزاری آزمون حوزه علمیه خواهران را هفتم شهریورماه سالجاری عنوان و اضافه کرد: این آزمون در مرکز استان در یکی از مدارس برگزار می‌شود که ظرفیت پیش بینی شده برای پذیرش در سالجاری، ۲۰۵ نفر است؛ بعد از قبولی در آزمون نیز با گذراندن یک مصاحبه که توسط افراد با تجربه انجام می‌شود نیز پذیرش صورت می گیرد.

این مسئول عنوان کرد: ۶ مرکز در استان وجود دارد و شرایط افراد دارای تحصیلات دانشگاهی یا حافظ قرآن در شرایط سنی تأثیرگذار است و تا ۳۵ سال می‌توانند به تحصیل بپردازند.

وی گفت: حوزه علمیه در کشور نیروهای خوبی را به جامعه تحویل داده و ۶ مرکز برای مقطع کارشناسی و یک مرکز برای آموزش عالی فعال در استان فعال است که در سه رشته ارائه خدمات می‌کند.

مدیرحوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: در صورتی که افراد از امتیازاتی مانند تحصیلات دانشگاهی، حافظ قرآن و نهج‌البلاغه برخودار  باشند دیگر شامل شرایط سنی نمی‌شوند و تا ۳۵ سال می‌توانند به صورت حضوری و بدون آزمون وارد حوزه علمیه شوند.

کاظم لو افزود: در شهرستان آبیک، بوئین زهرا، تاکستان و قزوین «دو مکان» ظرفیت خوبی دارند و مجموعاً ۱۵۰۰ دانشجو در استان و ۱۰۰ نفر استاد داریم.

وی اضافه کرد: حوزه علمیه خواهران در کشور در این دوران ۲۵ساله نیروهای خوبی به جامعه تحویل داده و اقبال خوبی داشته است که ۸۰هزار طلبه و بیش از ۴۰۰ مرکز را در سطح کشور داریم.

مدیرحوزه  علمیه خواهران استان قزوین یکی از افتخارات حوزه علمیه خواهران را، همکاری با جامعه اطراف عنوان و اضافه کرد: حوزه علمیه آماده خدمت برای مدارس است و همکاری هایی را با تمام نهادها داریم.

کاظم لو گفت: آماده همکاری با تمام نهادها هستیم و حدود ۷۰۰ نفر فارغ التحصیل کارشناسی از سال ۶۸ تا امروز داشتیم که برخی از آنها وارد آموزش و پرورش شده اند و برخی نیز به عنوان مبلغ فعالیت می کنند.

وی افزود: حوزه علمیه با کمترین هزینه کار می‌کند که از طریق شورای سیاستگذاری بودجه ما تامین می‌شود و بخشی دیگر هم بر عهده موسسین و خیرین و هیئت امنا است.

مدیرحوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: زمان پذیرش دانشجویان در سالجاری تغییر کرده است و معتقدیم که هراندازه در پذیرش به کیفیت برسیم طبیعتاً نیروهای کیفی تربیت خواهند شد.

کاظم لو، مجموع بودجه کلی حوزه علمیه خواهران استان در سال گذشته را ۸۹۰ میلیون تومان عنوان کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.