تولیت آستان قدس رضوی ائمه اطهار(ع) را هدایتگران و راهبران حقیقی بشریت به سوی سعادت زندگی دنیا و اخروی خواند.

ائمه اطهار(ع) راهبران حقیقی بشریت به سوی سعادت دنیوی و اخروی

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم شکرانه برنامه‌های دهه کرامت که در تالار قدس حرم مطهر رضوی با حضور دست‌اندرکاران برگزاری جشن‌های میلاد امام رضا(ع) در مشهد مقدس برگزار شد، دهه کرامت را فرصت و بهانه‌ای برای معطوف کردن توجه مردم به ائمه اطهار(ع) به عنوان کانون‌های اصلی هدایت بشریت دانست و اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) هادیان بشریت برای چگونه زیستن هستند و انسان تنها در پرتوی آموزه‌های آن‌ها می‌تواند راه سعادت را طی کند.

وی حضرات معصومین(ع) را واسطه فیوضات الهی برای انسان‌ها معرفی و تصریح کرد: دهه کرامت بهانه‌ای برای معرفی ائمه اطهار(ع) به بشریت به عنوان هادیان و راهبران اصلی برای سعادت زندگی دنیا و آخرت انسان‌هاست.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: این دهه فرصتی برای اشاعه، نشر و تعمیق معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است تا مردم بدانند اگر بخواهند در مسیر صلاح، سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت گام بردارند، باید پیرو چه کسانی باشند و به آموزه‌های چه کسانی عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تکرار صلوات بر محمد و آل محمد(ص) در دعاهای امام سجاد(ع) اشاره کرد و با بیان اینکه صلوات در صدر، ذیل و متن دعاهای صحیفه سجادیه بارها تکرار و بیان شده است، گفت: گویی امام زین العابدین(ع) با تکرار صلوات، می‌خواستند ذهن مردم را به کانون‌های هدایت بشری معطوف کنند تا مردم بدانند راهبران بشریت و مفسران و تبیین کنندگان حقیقی قرآن چه کسانی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به حدیث «لیس الدین الا الحب» گفت: محبت یکی از دستآوردهای معرفت است و محبت حقیقی نسبت به اهل بیت(ع) در نتیجه شناخت کمالات و جایگاه ائمه اطهار(ع) حاصل می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: دهه کرامت زمینه و فرصتی برای ایجاد محبت از طریق معرفت است، در این دهه می‌توان احساسات ارزشمند و محبت نسبت به اهل بیت(ع) را با بصیرت، معرفت و شناخت تعمیق بخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.