با حضور استاندار خراسان رضوی و تعدادی از مسئولان شهری، عملیات احداث باند دوم بزرگراه ۷۵ متری رضویه کلید خورد.

به گزارش قدس آنلاین، پروژه بهسازی باند اول و احداث باند دوم بزرگراه 75 متری رضویه با حضور مسئولان استانی و شهری در محل میدان اروند واقع در بولوار مفتح شرقی کلنگ زنی شد.
محور 75متری رضویه به طول 10 کیلومتر و عرض آن 39متر می‌باشد. حجم عملیات خاکی این پروژه 185هزار مترمکعب و حجم آسفالت پروژه نیز 67 هزار تن پیش بینی شده‌است.زمان اجرای پروژه، 12ماه در نظر گرفته شده و برآورد اولیه اعتبار این پروژه نیز 34 هزار میلیارد تومان است.
خلیل کاظمی، سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد در این مراسم اظهار داشت: این پروژه که در نقطه محرومی قرار گرفته است ، برای شهروندان به شهرستان میامی و بخش رضویه شهرستان مشهد دسترسی جدیدی ایجاد می‌کند.عملیات ساخت این پروژه 35 سال پیش کلید خورده بود و تاکنون هیچ اقدامی برای آن انجام نشده بود.
وی گفت: با اجرای این پروژه ترافیک در شهرک‌های شهید رجایی و باهنر و همچنین در بولوار حر کاهش می‌یابد.طول کل پروژه 11/4 کیلومتر است که 1/4 آن عملیات دوبانده‌سازی در گذشته انجام شده است. برای 8 کیلومتر آن هیچ اتفاقی نیفتاده است. عرض محور 39 متر شامل دو باند 12 متری و ایلند وسط است که در بخشی از آن  نیز تقاطع غیرهمسطح ساخته می‌شود.این پروژه با 34 میلیارد تومان اعتبار در 365 روز ساخته می‌شود.

علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی نیز گفت:وقتی هدف همه مسئولان استان کار باشد، اتفاق خوبی می‌افتد.امروز مسئولان خراسان رضوی وحدت کرده‌اند، تا فقط کار کنند. همه ما زیر سایه امام رضا(ع) بر محور وحدت حرکت کنیم و هر کسی در این مسیر بتواند هدف مقدس را قبول کند، مورد رضایت مقام معظم رهبری نیز هست.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: امیدوارم هاشمی، فرماندار جدید مشهد بتواند با اعتدال و میانه‌روی، همگرایی در مشهد را ایجاد کند.اتفاق خوب امروز (پروژه بزرگراه رضویه) در جهت بهبود وضعیت مردم منطقه و افزایش فضای کسب‌وکار و توسعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.