رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در چند روز گذشته با توزیع ۱۰۰۰ میلیارد تومان منابع توانستیم مطالبات داروخانه‌ها را تا آخر خرداد و دانشگاه‌ها را تا اردیبهشت ۹۸ تسویه نماییم و امیدواریم بتوانیم مطالبات پزشکان، فیزیوتراپ‌ها، تصویربرداری‌ها، آزمایشگاه‌ها و مطالبات دو سه ماهه ۹۷ داروخانه‌ها و دانشگاه‌ها را نیز در دو سه هفته آینده پرداخت کنیم.

۴۰ میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند

طاهر موهبتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در مشهد افزود: در حال حاضر ۴۰میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند که ۸۵ درصد آن‌ها رایگان هستند و ۴۴ هزار دستگاه نیز با این سازمان قرارداد دارند؛ از این رو ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تسویه با این مراکز عدد خوبی است. با این حال مصمم هستیم با همپوشانی و یکی کردن بیمه کسانی که از چند بیمه استفاده می‌کنند در کنار نظارت قوی، هزینه‌ها را مدیریت کنیم تا بتوانیم در شرایط موجود نیز به بیماران مثل گذشته خدمات لازم را ارائه دهیم.

وی در خصوص وضعیت نسخه‌نویسی الکترونیک و تأثیر آن در وضعیت کنونی و آینده بیمه اضافه کرد: تا امروز در ۱۲۷ شهر این طرح اجرا شده و باید تا پایان سال ۳۰ درصد کشور زیر پوشش طرح نسخه‌نویسی الکترونیک قرار گیرد تا به مرحله‌ای برسیم که ۹۰ درصد نسخه‌ها الکترونیکی باشد و در شهرها به پوشش ۵۰ درصدی برسیم. وی با اشاره به محدودیت منابع خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی باید با پذیرش محدودیت‌ها از مخارج اضافی صرف‌نظر کنیم و اجازه ندهیم بلایی که بیمه تأمین اجتماعی به آن دچار شد سر بیمه سلامت بیاید چون مردم، بیماران و محرومان صدمه می‌بینند.   موهبتی در ادامه یادآور شد: براساس تفاهم‌نامه بین بیمه سلامت و کمیته امداد ۴۵هزار مددجوی این کمیته دفترچه بیمه سلامت گرفتند و افراد مجهول‌الهویه با معرفی بهزیستی می‌توانند از خدمات بستری بیمه سلامت برخوردار شوند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.