خراسان جنوبی _حجت الاسلام سید محمد معلمی امام جمعه بشرویه گفت:بهترین دوست انسان خداوند است و نمازجمعه مهمترین پایگاه اجتماعی_سیاسی و فرهنگی است.

نماز جمعه عظیم ترین پایگاه اجتماعی وسیاسی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ,حجه الاسلام سید محمد معلمی امام جمعه بشرویه در خطبه های نماز جمعه این هفتهه که با حضور اقشار مختلف مردم مومن و انقلابی و در محل مصلی نماز مسجد جامع میدان برگزار شد,در ادامه موضوعات اخلاقی خود به یکی دیگر از حکمت های نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: یکی از حکمت های نهج البلاغه که مولا امیر المومنین(ع) به آن اشاره فرموده است انتخاب دوست و همراه است .

وی گفت:بهترین دوست و همراه انسان رضایتمندی خداوند است که به انسان روح نشاط و شادابی را میدهد .

امام جمعه بشرویه به مفهوم رضایتمندی خداوند هم اشاره ای داشت و گفت: هدف از رضایتمندی تسلیم محض نیست بلکه صبر و استقامت و شکیبایی در برابر مشکلات و سختی ها است که زمینه ساز کسب رضایتمندی از درگاه پروردگار است .

حجه السلام معلمی در خطبه دوم به مناسبت های هفته هم اشاره ای داشت و گفت:23 ذالقعده بنا به قولی روز زیارتی آقا علی بن موسی الرضا (ع) است و هر کس بتواند در این روز آقا ثامن الحجج را چه از دور و چه نزدیک زیارت کند خداوند پاداش عظیمی به او عنایت خواهد کرد,و بسیار شایسته است ما ایرانیان و بخصوص خراسانیها هر روز و در هر فرصت پیش آمده ولی نعمت خودرا زیارت کنیم تا مشمول لطف آن حضرت شویم .

وی ضمن توصیه به نماز گزاران به رعایت تقوا و رازو نیاز با خدا از 25 ذی القعده  به عنوان روز دحو الارض یاد کرد و گفت : در این روز که خداوند گسترش زمین را تدبیر فرمود عبادت و درخواست از او و بخصوص بجای آوردن نماز مخصوص آخرین یکشنبه ماه ذی القعده  را اجابت می فرماید.

امام جمعه بشرویه باتبریک فرا رسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور به نمازگزاران گفت:نماز عبادی _ سیاسی جمعه که از یادگاریهای بسیار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) می باشد ,برای اولین بار در کشور و تهران به امامت ایت الله طالقانی اقامه شد و امروزه این نماز جمعه ها به عنوان عظیم ترین پایگاههای عبادی_سیاسی و فرهنگی در سراسر کشور است .

وی گفت : از تریبون مقدس نماز جمعه مسائل و مشکلات مردم ,ترویج فرهنگ دینمداری و اخلاق اسلامی بیان می شود و بهترین فرصت است که مردم با حضور حماسی خود در این پایگاههای دینی و سیاسی در جریان طرح مشکلات خود باشند .

حجه الاسلام معلمی گفت :از اول راه اندازی این پایگاهها مردم برای مقابله با فتنه جویی های دشمنان ,کمک به هم نوعان,مشارکت در فعالیت های اجتماعی از جمله انتخابات آگاه شده وحضور همیشگی خود را در صحنه های مختلف سیاسی _اجتماعی نهادینه کرده اند .

امام جمعه بشرویه ضمن قدر دانی از مردم موون و ولایی  در حضور چشمگیر در نماز جمعه از انان خواست تا با کمک های معنوی و مادی خود این پایگاه دینی_اسلامی و عبادی ار بیش از پیش تقویت کنند.

/انتهای پیام.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.